۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۷۱۳۶۵

کتاب «سلیمان در گلستان» منتشر شد

کتاب «سلیمان در گلستان» منتشر شد
کتاب «سلیمان در گلستان» اثر جدید غلامرضا خارکوهی با موضوع شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در گرگان منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «سلیمان در گلستان» اثر جدید غلامرضا خارکوهی با موضوع شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در گرگان منتشر شد.

غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار گرگانی که تألیف این کتاب را برعهده داشته گفت: این کتاب حاوی خاطرات شخصی اینجانب درباره شهادت سردار سلیمانی است که از بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۹۸ که توسط ارتش جنایتکار آمریکا ترور شد، به صورت روزشمار تدوین شده و تا ۲۵ دی ماه آن سال را دربر می‌گیرد.

وی در خصوص نامگذاری کتاب توضیح داد: از آنجا که مردم شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان حضور فوق العاده ای در بزرگداشت آن سردار داشتند و تلاش گسترده‌ای به عمل آوردند، به طوری که گویی خود سردار به این منطقه آمده، نام این کتاب «سلیمان در گلستان» " گذاشته شد.

خارکوهی حجم این کتاب را ۱۳۰ صفحه در قطع رُقعی توسط انتشارات قلم صحرا اعلام کرد و گفت: مطالب آن را من در همان روزها و شب‌های واقعه به صورت روزانه گردآوری و تدوین می‌کردم. این کار سخت بود، به طوری که گاهی تا ساعت‌ها بعد از نیمه شب مشغول نگارش آن بودم. اما به خاطر اینکه ترور سردار سلیمانی و حضور باشکوه مردم استان گلستان و سراسر ایران یک رویداد مهم و کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی است، با هر زحمتی بود آن را به سرانجام رساندم.

این تاریخ نگار با اشاره به اهمیت این اثر بیان کرد: من این کتاب را در قالب خاطرات روزانه از نگاه یکی از مردم کوچه و بازار نوشته‌ام و سعی کرده‌ام در آن روزها پا به پای اقشار مختلف مردم در مراسم و تظاهرات و مجالس مختلف حضور یابم. مطمئناً اهمیت این کتاب برای آیندگان بیشتر خواهد بود تا برای مردمی که خود شاهد و حاضر در این رویداد بوده‌اند. آیندگان با مطالعه این کتاب به عمق جنایت تروریست‌های امریکایی و به عمق محبوبیت اجتماعی سردار سلیمانی پی خواهند بُرد.

وی ۱۵ روز نخست شهادت سردار سلیمانی را مقطع زمانی درخشانی در تاریخ ایران نامید و گفت: ما در تاریخ هیچیک از کشورهای جهان سراغ نداریم که مردم یک کشور چنین تجلیل و تکریم عظیمی برای یکی از سرداران خود به عمل آورده باشند. واقعاً مردم ایران و استان گلستان برای بزرگداشت سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشتند.

خارکوهی اضافه کرد: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حضور بی نظیر مردم در بزرگداشت او، خون تازه‌ای در رگ‌های انقلاب اسلامی جاری کرد و جهانیان تازه پی به عمق نفوذ و محبوبیت این سردار بزرگ آریایی در بین ملت ایران و ملت‌های منطقه بُردند. حقیقتاً که چنین سرداری لایق چنین ملتی است. لذا مسئولان باید مثل سلیمانی شب و روز در خدمت مردم باشند و به حل مشکلات آنها کمک نمایند تا به چنین محبوبیتی برسند.

وی خاطر نشان کرد: گرچه سازمان ملل می‌بایست ترامپ و سایر افراد دخیل در ترور سردار سلیمانی را به عنوان جنایتکار جنگی به پای میز محاکمه می‌کشاند، که چنین نکرد، ولی وجدان‌های بیدار جهان در برابر مبارزات بی امان سردار سلیمانی سر تعظیم فرود آوردند و ملت‌هایی که از داعش و حامیانش زخم خورده‌اند، تا ابد ترامپ و دارودسته تروریست او را به خاطر شهادت سردار سلیمانی نفرین می‌کنند.

خارکوهی از مورخان دیگر استان‌ها هم خواست که انعکاس شهادت سردار سلیمانی را در مناطق خود هرچه زودتر به نگارش در آورند تا به دست فراموشی سپرده نشود و در تاریخ جهان ثبت و درج شود.

وی گفت: اگر محدویت‌های کرونایی برداشته شود مراسم رونمایی از این کتاب برگزار خواهد شد.

گفتنی است غلامرضا خارکوهی یکی از پرکارترین تاریخ پژوهان کشور است و این کتاب بیست و هشتمین جلد از آثار اوست که منتشر می‌شود. یک ماه قبل نیز کتاب «یک شنبه خونین گرگان» از وی به چاپ دوم رسید./826/

ارسال نظرات