۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۷۱۴۵۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

بی تدبیری مسؤولان و گرانی های افسارگسیخته، منکر بزرگ امروز در کشور

بی تدبیری مسؤولان و گرانی های افسارگسیخته، منکر بزرگ امروز در کشور
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین معلمی، یکی از منکرات بزرگ در کشور را موضوع بی تدبیری و گرانی های افسار گسیخته دانست که موجب نگرانی و نارضایتی مردم نیز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: در میان همه واجبات دینی که در شریعت اسلام به آنها تاکید شده پس از مسأله ولایت و امامت هیچ موضوعی به اندازه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد سفارش قرار نگرفته است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که نباید این تصور ایجاد شود که ذات امر به معروف و نهی از منکر از نماز بالاتر است و یا بالعکس، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک ابزار بسیار مهمی است که اگر نباشد و یا کمرنگ و بی فروغ باشد، نماز و روزه و جهاد و سایر فرایض نیز کم کم به فراموشی سپرده خواهند شد.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائمشهر با تاکید بر این که پیرامون مسائل مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید هر از چند گاهی آسیب شناسی دقیق و علمی صورت گیرد، اظهار داشت: اشکال اصلی در این حوزه که بسیار خودنمایی می کند عدم اهتمام جدی دولتمردان برای اجرا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بیان داشت: اگر مجموعه اداره کننده کشور همدل، همسو و هماهنگ نسبت به هر موضوعی از جمله امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی انجام دهند، به طور قطع و یقین انسان می تواند ثمره پیشرفت چشمگیر در آن موارد را به وضوح مشاهده نماید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امروز یکی از منکرات بزرگ در کشور موضوع بی تدبیری و گرانی های افسار گسیخته است که موجب نگرانی و نارضایتی مردم نیز شده است، اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به دردهای اساسی مردم بپردازد و در جهت مرتفع کردن آنها همه تلاش و ظرفیت های قانونی خود را بکار بندد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که ما در کشور قانون و مقررات و نیروی انسانی کارآمد کم نداریم، تصریح کرد: متأسفانه حلقه مفقوده در این بین نبود عزم و اراده جدی در میان مسؤولان و زمامداران جامعه است.

مهرداد محمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز در این دیدار به جایگاه حمایتی و نقش هدایت گری ائمه محترم جمعه در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر دارد با برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی و اقدامات ترویجی با بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه و نظرات کارشناسان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به یک ارزش اجتماعی تبدیل نماید و در این راه نیازمند دریافت رهنمود و ارائه طریق از سوی بزرگان و علمای سراسر استان هستیم.

وی همچنین به وظایف و مسؤولیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه ها باید به گونه ای عمل کنند تا ابتدا دسترسی مردم به آن مجموعه به آسانی صورت گیرد و در ادامه نیز مردم به راحتی بتوانند نسبت به پرسنل و مدیریت آن دستگاه انتقاد و یا در جهت تسهیل امر خدمت رسانی به آحاد مردم پیشنهادهای سازنده به آنها ارائه کنند.

محمدی با اعلام این که مهم ترین شاخصه ما برای نظارت و ارزیابی از عملکرد دستگاه ها و مدیران آنها نحوه و میزان خدمت رسانی به عامه مردم است، تصریح کرد: هر دستگاهی که خدمات مطلوب تری به مردم ارائه و وظایف ذاتی و قانونی خود را به درستی انجام دهد و پرسنل و مدیران آن مجموعه در برابر انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر مراجعین کرنش بیشتری نشان دهند، به طور حتم از نظر ستاد شایسته تقدیر و تجلیل هستند./950/

ارسال نظرات