۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۷۱۴۸۸
حجت الاسلام قائمی:

خواص بی بصیرت، ریزش‌های انقلاب در فتنه سال ۸۸ بودند

خواص بی بصیرت، ریزش‌های انقلاب در فتنه سال ۸۸ بودند
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: خواص بی بصیرت در آزمون مهم فتنه سال ۸۸ نتوانستند نمره مطلوبی اخذ کنند و در زمره ریزش‌های انقلاب جای گرفتند.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با گرامیداشت حماسه نهم دی با بیان این که جریان تعالی بخش توحیدی در طول دوران حیات خود، همواره شاهد مانع تراشی و انحرافات بدخواهی بدخواهان عالم در رسیدن بشریت به مقام خلیفه الهی بوده است، گفت: این جریان هرگاه که نتوانستند در آسیب زدن به اصل جریان نجات بخش به موفقیت دست یابند؛ چاره ای به جز فتنه انگیزی در به انحراف کشاندن جریان تعالی خواهی مردم نمی یافتند.

وی با بیان این که شروع انقلاب از نخستین لحظات حیات طیبه خود با انبوهی از توطئه ها و اقدامات فتنه انگیزانه داخلی و خارجی مواجه بوده است، افزود: دشمنان با فتنه انگیزی تلاش کردند از این طریق مانع تحقق رویایی همیشگی «معنویت گرایی سیاسی و مشارکت دین و سیاست در ساحت اجتماعی انسان از طریق حکومت دینی» در جامعه ایران و نظام بین الملل شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب اصل مترقی ولایت فقیه را سدی محکم در مسیر تحقق اهداف شوم خود می دانند، ادامه داد: به همین دلیل همه تلاش های خود را از فتنه های بعد از ارتحال امام خمینی(ره) تا نشریات زنجیره ای و کوی دانشگاه در سال 78 معطوف حذف این رکن از حیات سیاسی جدید ایران، داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که دشمن در فتنه سال 88 با شدت و صراحت بیشتری به جنگ با انقلاب و نظام آمد، تصریح کرد: دشمن در جریان فتنه سال 88 با حضور نیروهای خفته ای همچون بهائیت و اقداماتی همچون توهین به مقدسات عاشورایی و انقلابی جامعه ایران، چهره ای واضح تر از طینت منحوس فتنه گران را به عرضه ظهور گذاشت.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که آحاد ملت ایران در جریان فتنه سال 88 متوجه شدند که فتنه گران و حامیان آنها به دنبال حذف هویت انقلابی و دینی آنها هستند، خاطرنشان کرد: به همین علت آحاد ملت ایران اسلامی برای حفظ این هویت دینی و انقلابی خود که عصاره خون هزاران شهید و ایثار گر بود به صورت خود جوش به میدان عمل و تقابل با فتنه انگیزان آمدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نهم دی جریانی متعلق به مرم برای حفظ هویت معنویت گرایی سیاسی آن است، تصریح کرد: ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی با آن حماسه عظیمی که خلق کردند ضمن دفاع از اصل انقلاب، نظام اسلامی و ولایت، هویت دینی خود را حفظ کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی با خلق حماسه عظیم نهم دی به بدخواهان داخلی و خارجی نظام اسلامی، فهماند که ایرانیان در کنار هم با همه مشکلات و سختی ها و در عین پذیرش اصل اختلاف سلیقه ها، هرگز گامی و حتی کمتر از یک گام از آرمان های بلند و والای انقلاب خود عقب ننشسته و در پایبندی به اصل ولایت فقیه کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که تحقق این امر مهم تنها در سایه بصیرتی عالمانه به دست آمد، تصریح کرد: متأسفانه در آن مقطع بسیاری از خواص و مدعیان علم در این مسیر از جاماندگان بصیرت تاریخی به شمار آمدند و در این آزمون سخت الهی نتوانستند نمره مطلبوبی اخذ کرده و در زمره ریزش های انقلاب جای گرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت مجاهد، با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در طول همه این سال ها با مجاهدت ها و از خودگذشتگی های خود بستری را برای جامعه ایران به سوی ترقی و تعالی در حیات مادی و معنوی خود ایجاد کردند، بیان داشت: این تلاش ها و مجاهدت ها موجب مسؤولیت ها را در داخل کشور سنگین تر کرده است و همگان باید با بصیرت و هوشیاری بیشتری به انجام وظایف خود بپردازند.

وی با بیان این که حضور حماسی و همراه با بصیرت ملت ایران در همه سنگرهای دفاع از انقلاب جای تقدیر دارد، تصریح کرد: این ملت همواره با حضور حماسی خود در عرصه های مختلف حمایت و پایبندی خود نسبت به آرمان های امام و رهبری را اعلام کردند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات