۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۷۱۶۵۰
مکتب سلیمانی؛

شهید سلیمانی؛ نماد ستبریِ سینه در برابر دشمنان و جهان استکبار

شهید سلیمانی؛ نماد ستبریِ سینه در برابر دشمنان و جهان استکبار
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید سلیمانی استوانه استواری و نماد ستبریِ سینه در برابر دشمنان و جهان استکبار بودند، گفت: اقدامات ایشان در تاریخ اسلام منحصر به فرد است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در پیامی تصویری به همایش «مقاومت و عزت» که برای گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده از سوی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مجتمع امین قم برگزار شد، به تبیین شاخصه های شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: نفوذ به اعماق اندیشه و تفکر این شهید بزرگوار کار مشکلی است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، جهاد مایه عزت ملت ها است، ادامه داد: سردار سلیمانی در سرزمین جهاد و شهادت رشد کرد و 41 سال لباس جهاد را از تن در نیاورد و میدان مجاهدت را ترک نکرد.

سرلشکر سلامی شهید سلیمانی را یک شخصیت معیار و در تراز ملاک های قرآنی برای انسان های بزرگ دانست و بیان کرد: میدان جهاد، میدان رشد فضیلت ها است و بسیاری از فضائلی که خداوند برای مؤمنان قائل شده در میدان جهاد به دست می آید.

شهید سلیمانی؛ استوانه استواری و نماد ستبریِ سینه در برابر دشمنان و جهان استکبار

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید سلیمانی را استوانه ای استواری و نماد ستبریِ سینه در برابر دشمنان و جهان استکبار توصیف و عنوان کرد: ایشان با همین روحیه جدی و سرسخت، در برابر مؤمنان کاملاً متواضعانه و مهربانانه برخورد می کرد و این مهربانی و عطوفت نبوی و علوی در وجودش نهادینه شده بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی هرگز دشمنان خدا را رها نمی کرد و همیشه در پی تعقیب آنها بود، تأکید کرد: ایشان عمر شریف خود را در حضور در صحنه های سخت دفاع از مسلمانان و کشور و ایران عزیز گذاشته بود و هرگز از تعقیب دشمن دست بر نمی داشت و مصداق بارز آیه شریفه «أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ» بود؛ سردار سلیمانی هر چه بیشتر به دشمن نزدیک می شد اقتدار، آرامش، توکل و اعتماد به نفس بیشتری در وجودش دیده می شد.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه ظاهر مهیب قدرت های بزرگ در وجود شهید سلیمانی تزلزلی ایجاد نمی کرد، چون به شوکت و شکوه قدرت لایزال الهی اعتقاد راسخ داشت، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام یک شخصیت رشد یافته و تربیت شده در مکتب عالمان بزرگ و رهبر معظم انقلاب بود.

شهید سلیمانی بر افق های بلند اندیشه هایی که رهبران انقلاب ترسیم کرده بودند، تکیه داشت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید سلیمانی همواره در امتدادی حرکت می کرد که عصر ظهور برایش گشوده بود و به افق های بلند، ناب و پاک اندیشه هایی که توسط رهبران بزرگ انقلاب ترسیم شده بود، تکیه داشت؛ به بیان دیگر اعتقاد شهید سلیمانی در عملش تجلی یافته بود.

وی به روحیه شهرت گریزی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بزرگی آثار این شخصیت آنقدر زیاد بود که بالاجبار شناخته شد، اما باید دانست که این شناخته شدن توسط خودش صورت نمی گرفت، زیرا گمنام بودن را بسیار دوست داشت و در جست وجوی معرفی شدن نبود.

سرلشکر سلامی ابراز کرد: ایشان در عین حالی که در سختی ها بزرگ شده بود، سلوک و رفتار طبیعی داشت و همواره میان مردم حضور می یافت؛ از داشتن محافظان زیاد اکراه داشت و صف خود را از مردم جدا نمی کرد و همواره قائل بود امنیت انسان با رفتار عادی و دوری از انگشت نما شدن بهتر حفظ می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی از شجاعت توأم با تدبیر، عقلانیت و محاسبه گری دقیق برخوردار بود، ایشان را یک نابغه نظامی توصیف کرد و افزود: ایشان بر آیین جهاد در همه ابعاد تسلط داشت و همه تجربیات سال های دفاع مقدس در لشکر 41 ثارالله(ع) از عملیات بیت المقدس تا فتح المبین را در خود متراکم کرده بود؛ ایشان در همه عملیات ها حضور میدانی داشت و فرمانده ای دقیق بود.

وی ادامه داد: نبوغ نظامی، ابتکار عمل، تولید فکر و اندیشه، طراحی نقشه های دقیق نظامی، حضور در قلب خطر، فرماندهی میدانی عملیات ها، معنویت، تهجد، بصیرت، آشنایی کامل نسبت به ظرفیت های خودی، دشمن شناسی دقیق، آگاهی از ظرفیت های دشمن و شجاعت نیز از سایر شاخصه های برجسته شهید سلیمانی است.

اقدامات شهید سلیمانی در تاریخ اسلام منحصر به فرد است

سرلشکر سلامی ابراز کرد: شهید سلیمانی بعد از هر عملیاتی که می گذشت با اراده بیشتری پا در میدان نبرد بعدی می گذاشت و دشمن را با همه قواعد عملی می شناخت؛ کارهایی که ایشان کرد در تاریخ اسلام منحصر به فرد و قرین افتخارات و ستایش های بزرگ است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاهدت های سردار سلیمانی در لبنان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ایشان در لبنان حزب الله را تقویت کرد، تصریح کرد: در حالی که اسرائیلی ها در بخش هایی از جنوب لبنان حضور داشتند و آنجا را اشغال کرده بودند، با مجاهدت های این مرد بزرگ در سال 2000 میلادی اولین شکست بزرگ به صهیونیست ها وارد آمد، به گونه ای که مجبور شدند جنوب لبنان را ترک کنند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی به همراه سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان بزرگ نقشه جامعی برای تکامل حزب الله ترسیم کرده و آن را به موشک های نقطه زن مجهز کردند، به گونه ای که می تواند هر نقطه ای را که بخواهد در مناطق صهیونیستی مورد هدف قرار دهد؛ اقدامات این بزرگواران علاوه بر افزایش اعتماد به نفس عمومی در لبنان و منطقه به افسانه شکست ناپذیری استکبار پایان بخشید.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: امروز به برکت اقدامات شهید سلیمانی و بزرگان مقاومت حزب الله به یک قدرت بزرگ تبدیل شد به این صورت که می تواند یک جنگ تمام عیار موشکی، زمینی و هوایی را علیه صهیونیست ها انجام دهد؛ ساختن این قدرت بزرگ، آن هم در اشراف اطلاعاتی صهیونیست ها در منطقه کوچک لبنان پیچیده ترین کاری است که در تاریخ کارهای نظامی شکل گرفت؛ این قدرت به اندازه ای بزرگ است که می تواند سرزمین های اشغالی را از اسرائیلی ها باز پس بگیرد.

شهید سلیمانی سیاست های منطقه ای آمریکایی و صهیونیستی را شکست داد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز به برکت مجاهدت های سردار سلیمانی قدرت مسلمانان کمتر از قدرت دشمنانشان نیست، عنوان کرد: شهید سلیمانی با اقدامات خود سیاست های منطقه ای آمریکایی و صهیونیستی را شکست داد؛ آمریکایی ها سال ها سعی کرده بودند دست برتر را در منطقه داشته باشند، اما کاری که مجاهدان مقاومت انجام دادند این بود که آنها را به حاشیه راندند؛ مستکبران سعی کردند با تروریسم تکفیری، مقاومت سوریه را در هم بشکنند، اما ناگهان مردی از راه رسید و با تشکیل جبهه مقاومت فشرده صحنه ها را تغییر و دشمنان را شکست داد، به این صورت که مخاطرات از قلب مقاومت یعنی سوریه دور شد و آرامش سیاسی و اجتماعی به سوریه بازگشت.

وی مطرح کرد: اگر داعش می ماند جهان اسلام در معرض فروپاشی قرار می گرفت، اما مجاهدت های شهید سلیمانی موازنه را تغییر و معادلات را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با الهام از اندیشه های رهبری زمینه شکست های پی در پی آمریکا در منطقه را فراهم می کرد، عنوان کرد: باید دانست که امروز رهبری معظم انقلاب با درایت و ابتکار عمل خودشان قدرت های فشرده جهانی را توانسته اند چند دهه زمین گیر کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توطئه های استکباری در عراق اشاره کرد و نقش شهید سلیمانی در خنثی سازی این توطئه ها را مورد توجه قرار داد و افزود: مستکبران در عراق قصد دولت سازی داشتند و در این راستا هزینه های هنگفتی نیز کرده بودند، اما شهید سلیمانی از تهدید دشمنان برای انقلاب فرصت ساخت و اجازه نداد قانون اساسی عراق بر اساس منافع آمریکا نوشته شود؛ آمریکا برای توطئه علیه جهان اسلام هزینه می کرد، اما بزرگمردانی همچون شهید سلیمانی معادلات را تغییر داده و منافع آن هزینه ها را متوجه جهان اسلام می کردند.

وی در پایان مجاهدت های سردار سلیمانی در یمن، افغانستان، لبنان، سوریه، عراق و بوسنی و هرزگوین مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در یمن قاعده قدرتمندی از انرژی، ظرفیت و استعداد ساخت و یمنی ها بدین وسیله توانستند عزتمندانه از خودشان در مقابل سعودی ها دفاع کنند؛ ایشان در همه جا روحیه مقاومت را ایجاد کرد تا از حیثیت مسلمانان دفاع کند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات