۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۷۱۸۳۲
عمار انقلاب:

آیت الله مصباح یزدی، چراغ هدایت در تاریکخانه نو اندیشی دینی بود

آیت الله مصباح یزدی، چراغ هدایت در تاریکخانه نو اندیشی دینی بود
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی(ره) گفت: این عالم کم نظیر چراغ هدایت در تاریکخانه نو اندیشی دینی بود.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی(ره) گفت: این عالم کم نظیر چراغ هدایت در تاریکخانه نو اندیشی دینی بود.

وی با بیان این که برخی جریان های خاص با الگوگیری از نوزائی غرب به دنبال تولید قرائت و قرائت‌های جدید تحت عنوان پلواریسم دینی در قالب نواندیشی بودند، افزود: این جریان ها سعی داشتن جوانان این سرزمین که همه هویت سیاسی و اجتماعی آنان عجین و همواره با آموزه‌های دینی بوده است را از آموزه‌های دینی دورنگه دارند و آنان را وارد سیاه‌چاله‌های فلسفه ماتریالیستی غرب گرفتار سازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی(ره) با رشادت های بی بیم و هراس خود که عنوان اجتماعی و جایگاه شخصی برایشان در راه دفاع از دین و شریعت و انقلاب؛ اهمیتی نداشته، ضامن حیات مجدد اسلام‌گرایی ناب محمدی در این سرزمین شد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) نسبت به آماج تهمت ها و ناسزاهای قلم به دستان وابسته نسبت به خود هیچ دغدغه و واهمه ای نداشت، خاطرنشان کرد: ایشان بدون توجه به این تهمت ها قاطعانه در مسیری که آغاز کرد حرکت می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران از این عالم انقلابی و با بصیرت به عنوان مصباح انقلاب یاد کرد و افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) بدون توجه به تهمت ها، هدایتگری جریان فکری انقلاب را به دوش می کشید، طرح ولایت ایشان که سالیان سال نامی ماندگار و شناخته‌شده در میان چهره دانشگاهیان است، از آثار فکری شخصیت بزرگ جهان اسلام و حوزه تشیع است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که آراء و اندیشه های این عالم انقلابی و بصیرت باید بیش از پیش مورد توجه طلاب حوزه های علمیه و همچنین مراکز دانشگاهی قرار گیرد، بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی(ره) به حق شخصیت کم نظیری در حوزه بودند که فقدان ایشان ثلمه ای بزرگ برای نظام و حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) در دفاع از انقلاب و رهبری حقاً کارنامه روشنی دارند، خاطرنشان کرد: علیرغم همه ناملایمات برخی جریان ها در داخل و همچنین هجمه هایی که از بیرون نسبت به ایشان وارد می شد، اما این شخصیت انقلابی همواره در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه مستحکم و استوار بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) در طول عمر با برکت خود همواره با صبر، ایمان قوی و حرکت استوار در مسیری که در آن گام برداشتند از کنار تهمت ها و توهین گذشت، بیان داشت: این عالم بصیر و ولایی، در دفاع از گفتمان انقلاب و نشر و گسترش آن در جامعه بسیار اثرگذار ظاهر شد و در این عرصه منشأ خدمات بسیار ارزشمندی بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود عمار گونه از جایگاه ولایت و رهبری دفاع و حراست کردند، خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی(ره) به معنای واقعی کلمه یک عالم ولایی بود که ولایت مداری خود در مقام عمل به اثبات رساند./950/

ارسال نظرات