۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۱۱۵
حجت الاسلام حسینی کیا:

صیانت و تبیین قیام ۱۹ دی انقلاب را بیمه می‌کند

صیانت و تبیین قیام ۱۹ دی انقلاب را بیمه می‌کند
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پرچم دار انقلاب اسلامی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه، علما و روحانیون به تبیین دستاوردها و آرمان‌های انقلاب بپردازند.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی قیام خونین مردم قم در 19 دی پرداخت و گفت: قیام 19 دی ریل گذاری برای انقلاب اسلامی بوده و سبب شعله ور شدن حرکت ها و قیام های دیگر در پیدایش نظام اسلامی ایران شد.

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: طلاب، روحانیان و مردم قم در 19 دی سال 1357 عملا به دولتمردان و طاغوت وقت فهماندند که این حکومت و پادشاهی آنها روی به اضمحلال و نابودی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیام 19 دی این پیام را به تمام کشور مصادره کرد که مرجعیت، حوزه های علمیه و طلاب و طرفداران حاکمیت دینی علیه طاغوت زمان بپا خاسته تا وضعیت اسفناکی که حکومت طاغوت برای کشور به وجود آورده است را تغییر دهند.

حجت الاسلام حسینی کیا قیام خونین مردم قم را سرآغاز قیام مردمی ایران علیه رژیم ستم شاهی دانست و افزود: قیامر 19 دی، سبب شد که تمام استان ها و شهرهای کشور با الگوگیری از قیام مردم قم، حرکت ها و تظاهرات خود را علیه رژیم شاهنشاهی آغاز کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: قیام خونین مردم قم در 19 دی سال 57 سبب خاموش نشدن انقلاب و استمرار انقلاب شد که با محوریت امام خمینی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حکومت و نظام اسلامی ایران شکل گرفت.

وی بر لزوم صیانت و حفظ و تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های قیام 19 دی و انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: باید حوزه های علمیه، علما و روحانیون به تبیین دستاوردها، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در میان نسل جوان و مردم بپردازند.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه مردم به جایگاه و نقش روحانیت در نظام اسلامی پی بردند، بیان کرد: حوزه ­های علمیه و طلاب پرچم دار انقلاب و نظام اسلامی و به نوعی عمار انقلاب هستند؛ از این رو روحانیت نیز با تبیین آرمان های نظام اسلامی دین خود را به انقلاب ادا کنند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
سطح خودی و غیرخودی من و شما نیستیم اخوی، شما عزیز مایی، این موضوع یک راهبرد ملی است.... شاید هم یک کنش ریشه دار فرهنگی....
0
0