۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۷۲۲۵۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

قیام ۱۹ دی مردم قم طلیعه انقلاب اسلامی است

قیام ۱۹ دی مردم قم طلیعه انقلاب اسلامی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی قیام ۱۹ دی مردم قم را طلیعه انقلاب اسلامی دانست و گفت: ۱۹ دی هویت مردم قم و روز تاریخی مردم است که جرقه آن بعد از شهادت سید مصطفی خمینی زده شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه خطیب و امام جمعه، گفت: خطیب نماز جمعه باید فراگروهی، فراجناحی و فرا حزبی باشد تا بتواند با مردم و همراه مردم و سبب همبستگی و اتحاد باشد.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه باید کسی باشد که برون داد کار او ایجاد فرهنگ و مدل زندگی و هویت بخشی و آفرینش و خودآگاهی در فرد یا در جامعه باشد، افزود: امام جمعه باید کسی باشد که بتواند همبستگی و انسجام اجتماعی را ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان بیداری، آگاهی و پاسداری از قرآن و مذهب را مهترین نقش امام جمعه دانست و اظهار داشت: امام جمعه مسؤول پیاده کردن احکام الهی و دفاع از حقوق مردم در قالب عدالت اجتماعی و بهترین شعار و زیباترین شعار برای تحقق انقلاب اسلامی است.

وی مبارزه با استکبارجهانی را از مهمترین ویژگی امام جمعه دانست و ابراز داشت: امام جمعه باید نماد کوچکی از رهبری جامعه باشد.

آیت الله سلیمانی مسؤولیت امام جمعه را سنگین و خطیر دانست و افزود: امام جمعه‌ای که نتواند سبب همبستگی و اتحاد در جامعه شود به جای اینکه امام جمعه باشد امام جماعت است، چرا که استکبارستیزی  نماد کوچکی از امام جامعه است.

به گفته وی مردم به جایگاه امام جمعه اعتماد دارند و امام جمعه وظیفه دارد تا از این اعتماد نگهبانی و پاسداری کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: استقلال واقعی ایران مدیون حضور روحانیت در صحنه‌های گوناگون حکومت‌های ادوار مختلف تاریخ ایران است.

وی در ادامه با گرامیداشت قیام ۱۹ دی مردم قم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۹ دی، افزود: شهادت سید مصطفی خمینی به دست عوامل رژیم پهلوی سبب بغض مردم نسبت به رژیم پهلوی و قیام ۱۹ دی مردم قم شد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: شهادت سید مصطفی خمینی شعله‌های انقلاب اسلامی را فروزان تر، مردم را بیدارتر و رژیم پهلوی را با خشم مردم روبرو کرد به طوریکه تعطیلی حوزه‌های قم و اعتراض مردم قم را به همراه داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان از ۱۹ دی به عنوان هویت قم و روز تاریخی سالانه قم نام برد و افزود: همه ساله رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی برای قیام قم و مردم حساب ویژه‌ای باز کرده اند.

آیت الله سلیمانی قیام ۱۹ دی مردم قم را طلیعه انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به اینکه جرقه قیام مردم از شهادت سید مصطفی خمینی زده شد، گفت: اربعین قیام مردم قم سبب اربعین‌های بعدی در یزد و تبریز و کرمان شد و این اربعین‌ها شالوده نظام پهلوی را متلاشی کرد.

لازم به ذکر است، نخستین نماز جمعه شهرستان کاشان بعد از گذشت حدود شش ماه از انتصاب آیت الله عباسعلی سلیمانی به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کاشان به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در کاشان امروز با حضور تعداد محدودی نمازگزار جمعه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات