۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۷۲۵۸۹
نهادهای شیعه و سنی در مراسم تجلیل از شهدای کویته تأکید کردند؛

دولت ریشه داعش و تروریسم را در پاکستان بخشکاند

دولت ریشه داعش و تروریسم را در پاکستان بخشکاند
نهادهای شیعه و اهل سنت پاکستان در مراسم تجلیل از شهدای کویته تاکید کردند که دولت ریشه داعش و تروریسم را در کشور بخشکاند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل 11 تن از شهدای معدنچنیان منطقه مچه کویته پاکستان با حضور اسد الله بوتو نائب رییس جماعت اسلامی پاکستان، قاضی احمد نورانی رهبر جمعیت علمای پاکستان، حافظ محمد امجد روحانی برجسته اهل سنت پاکستان، حجت الاسلام باقر عباس زیدی دبیر مجلس وحدت مسلمین در ایالت سنده پاکستان و دیگر رهبران دینی این کشور امروز برگزار شد.

حجت الاسلام زیدی بر لزوم اتحاد رهبران دینی، شخصیت های سیاسی و احزاب کشور در برابر فعالیت های تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی در پاکستان، تاکید کرد و گفت: هندوستان و اسرائیل غاصب برای بی ثباتی پاکستان تلاش می کنند، اما ما باید توطئه آنان را خنثی کنیم.

وی با تاکید به این که نقش علما و رهبران دینی در خصوص اتحاد اسلامی و تقریب بین مذاهب از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: روحانیت پاکستان تاکنون با هوشیاری کامل، برنامه های دشمنان کشور را با ناکامی روبرو کرده است.

این روحانی سرشناس شیعه پاکستانی با قدردانی از علما و رهبران مذاهب مختلف بخاطر حضور در تجمع آعتراض آمیز و تظاهرات روزهای گذشته که در اعتراض به کشته شدن 11 تن از معدنچیان منطقه مچه کویته صورت گرفت، گفت: کشور هیچکدام از فعالیت های تروریستی و فرقه ای را نمی تواند تحمل کند.

اسد الله بوتو در سخنان خود عدم دستگیری عوامل کشتار و فاجعه معدنچیان کویته را نشان از ناتوانی و بی لیاقتی دستگاه های امنیتی پاکستان عنوان کرد و ابراز داشت: اجرا نشدن برنامه های ملی مقابله با تروریسم عامل بروز چنین سوانحی هستند.

وی خطاب به گروه های تروریستی داخل پاکستان، گفت: کسانی که به نام دین و مذهب، گلوی انسان ها را می برند، پیرو هیچ مذهبی نیستند و حتی بویی از انسانیت را نیز نبرده اند و آنان از درندگان وحشی هم بدتر اند.

نائب رییس جماعت اسلامی پاکستان در آخرتاکید کرد: دولت ریشه داعش و تروریسم را در کشور بخشکاند.

یاد آور می شود که 11 تن از معدنچنیان شیعه منطقه مچه کویته پاکستان در 14 دی ماہ توسط گروھک تروریستی داعش شاخه لشکر جنگوی پس از شناسایی و شیعه بودن سربریدہ شدند./988/

 

دولت ریشه داعش و تروریسم را در کشور بخشکاند

ارسال نظرات