۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۷۲۶۵۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فضای مجازی به عرصه حیات حقیقی و واقعی مردم بدل شده است

فضای مجازی به عرصه حیات حقیقی و واقعی مردم بدل شده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: زیست مردم تغییر کرده است، به‌گونه‌ای که افراد در کنار یکدیگر حقیقتاً زندگی می‌کنند؛ اما فضای مجازی هم دیگر حقیقی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع فعالان مجازی مدرسه بقیه‌الله الاعظم (عج) آشخانه، اظهار کرد: وقتی به عرصه جنگ اراده‌ها و فرهنگی و نرم نگاه می‌کنیم می‌بینیم ما برخی ابزارها و سلاح‌هایی داریم که طرف مقابل از آن بی‌بهره است.

وی افزود: در بحث دعا کردن در روایات داریم که «الدعا سلاح المومن» و از آن طرف وقتی در کلمات بزرگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم دعا سرمایه ارزنده‌ای برای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: زمانی در همین کشور در آبادان، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در مناطق مستعمره خود تابلویی را نصب می‌کردند مبنی بر اینکه ورود سگ و ایرانی به این مناطق ممنوع است؛ یعنی ایرانی جماعت تا این اندازه تحقیر می‌شد؛ اما امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که در محاسبات دنیا حرف زیادی برای گفتن داریم؛ به‌گونه‌ای که در مذاکرات پنج به‌علاوه یک، پنج کشور دنیا یک‌طرف و ایران طرف دیگر می‌نشیند؛ یعنی پنج کشور باید حرف این یک کشور را گوش دهند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم چه چیزی باعث می‌شود یک کشور با عبور از آن وضعیت اسفناک، آن‌قدر بزرگ می‌شود که یک روزنامه‌نگار آمریکایی می‌گوید خجالت می‌کشیم کشوری مثل ایران اوضاع و احوال امروز ما را می‌بیند.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: اگر این مستندات را کنار هم قرار دهیم متوجه می‌شویم خداوند تبارک‌وتعالی اراده کرده است که زمینه‌سازی ظهور به دست مردمانی از عجم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز به فضل الهی قدرت و سلاح ایمان در دست جوانان است، افزود: به برکت همین ایمان و معنویت جوانان که مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم آن را به‌خوبی تشریح کرده‌اند، امروز معیار جامعه ما عیار خوبی دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز و رسالت جوانان انقلابی در این زمینه، اظهار کرد: آنچه امروز دیده می‌شود تغییر زیست مردم است، به‌گونه‌ای که افراد در کنار یکدیگر حقیقتاً زندگی می‌کنند؛ اما درعین‌حال فضایی به‌عنوان فضای مجازی برای همه وجود دارد که آن فضا هم دیگر حقیقی و واقعی شده است.

وی افزود: امروز فضای مجازی سبک و سیاق مردم شده، به‌ویژه بعد از کرونا که میزان استفاده از فضای مجازی چند برابر شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه دشمنان هم به‌شدت از فضای مجازی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب استفاده می‌کنند، اظهار کرد: تنها در یک نمونه سازمان منافقین هزار و 500 کاربر استخدام کرده که به‌صورت سه شیفت مطالبی را علیه انقلاب اسلامی در فضای مجازی بارگذاری می‌کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: وقتی بررسی می‌کنیم که چه کسانی پشت سر این کارها است می‌بینیم اسرائیل غاصب است که توسط پول این کار را اداره می‌کند.

وی اظهار کرد: در چنین صحنه تقابل و نبردی، آنچه وجود دارد این است که شخصی یا سمت نظام است یا سمت دیگر؛ لذا حضرت علی (ع) فرمودند از فتنه نترسید چون فتنه جامعه را غربال می‌کند و شما در آخرالزمان غربال می‌شوید./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات