۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۷۲۷۱۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

نقش محبت در تربیت دختران و سلامت جامعه

نقش محبت در تربیت دختران و سلامت جامعه
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به نقش محبت در تربیت، گفت: اگر دختران با احترام و محبت در خانواده تربیت شوند، دیگر فریب گرگ های موجود در جامعه را نمی‌خورند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه(س) معصومه(س) برگزار شد، گفت: یکی از وظایفی که خداوند متعال بر عهده پیامبر گذاشته است این است که خصلت‌ها و عادت های بد و ناپسند مردم را از آنها دور کند و صفات خوب را جایگزین صفات بد نماید.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه پیامبر اکرم مسلمانان را از اعتقاد به باورهای غلط برحذر می دارد، عنوان کرد: یکی از زنجیرهایی که در صدر اسلام مردم را اسیر خود کرده بود، بدرفتاری با دختران و زنان بود.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر دست انسان از دامن انبیا کوتاه شود، همواره در سرگردانی باقی می‌ماند؛ همانطور که در بسیاری از زمان ها به زن به چشم کالا و ابزار برای مرد نگاه می کردند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به اینکه اگر انسان از هدایت الهی دور شود، از حیوانات وحشی نیز خطرناک تر می گردد، اظهار داشت: نمونه انسان های به دور از هدایت الهی تکفیری‌ها هستند، که برای همراه شدن با پیامبر در بهشت دست به کشتن انسان های بی گناه می زدند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه بر اساس قرآن کریم تنها ملاک برای برتری انسان‌ها تقواست، ابراز کرد: پیامبر اکرم در زبان و عمل اصرار به احترام به دختران داشتند تا فکر اشتباه جاهلی را از ذهن انسانها بزدایند.

امام جمعه اصفهان به نقش محبت در تربیت اشاره کرد و افزود: اگر دختران با احترام و محبت در خانواده تربیت شوند، هیچکس فریب گرگ های موجود در جامعه را نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه هیچ بشری از نظر مقام به پای حضرت فاطمه(س) زهرا نمی رسد، گفت: اگر خداوند متعال حضرت علی(ع) را برای حضرت فاطمه(س) خلق نمی کرد، در روی کره زمین هیچ همتایی برای حضرت فاطمه(س) پیدا نمی شد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: امام زمان می فرمایند: که دختر رسول الله برای من است؛ این سخن بدین معناست روش امام زمان در قیام برای خداوند متعال، همان روش حضرت فاطمه(س) است./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات