۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۷۳۰۸۳

کتاب «نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن» به چاپ دوم رسید

کتاب «نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن» به چاپ دوم رسید
کتاب “نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن” در گروه بینش و اندیشه مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه و به قلم سید ابراهیم حسینی سامان یافته و به چاپ دوم خود رسیده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب “نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن” در گروه بینش و اندیشه مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه و به قلم سید ابراهیم حسینی سامان یافته و به چاپ دوم خود رسیده است.

این اثر ارزشمند به تحلیل نقش زن در ادوار مختلف تاریخی از جوامع باستانی و جاهلیت عربی، تا دوران مدرن پرداخته و در نگاهی دیگر جایگاه زن از دیدگاه قرآن را در حوزه خانواده و اجتماع واکاوی می‌کند.

معرفی زنان الگو در قرآن از دیگر بخش‌های این کتاب است که نقش برجسته‌ای در الگو سازی برای دختران جوان دارد. یکی از ارکان نهضت حضرت رسول(ص) احیای شخصیت زن و اعاده حیثیت انسانی او در جامعه و پایان دادن به طفیلی دانستن شخصیت زن بود که در طول تاریخ، جابران و جاهلان آن را حفظ کرده بودند. اسلام با افکار خرافی پلید شمردن زنان مبارزه و دوست داشتن زن را جزء اخلاق انبیا معرفی می‌کند. علت غایی آفرینش، انسان است، و مسئله جنسیت مطرح نیست، بلکه هر یک از زن و مرد برای یکدیگر آفریده شده‌اند.

“نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن” از سه فصل به شرح زیر سامان یافته است.

فصل اول: نقش زن در تاریخ

فصل دوم: نقش زن از دیدگاه قرآن

فصل سوم: زنان الگو در قرآن

چاپ دوم کتاب “نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن”،به قلم سید ابراهیم حسینی، با قیمت ۱۱،۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است./826/

ارسال نظرات