۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۶۷۳۱۸۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

برخی از نفوذ تفکر بسیجی وحشت دارند

برخی از نفوذ تفکر بسیجی وحشت دارند
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: بسیج تعلق به یک فرد و گروه و یا گرایش خاصی ندارد و در سراسر کشور فراگیر است، اما برخی از نفوذ تفکر بسیجی وحشت دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در دیدار با مسؤول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج سپاه استان اصفهان گفت: نقش روحانیت محوری‌ترین نقش درهمه انقلاب‌ها است.

وی بیشترین شهدای دفاع مقدس به لحاظ تناسب جمعیتی را مربوط به روحانیت دانست و افزود: برخی از شهدای روحانی کلیدی‌ترین نقش را در دفاع مقدس داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان نجات نقده را مدیون ملامحسنی و نجات عراق از سلطه انگلیس را مدیون آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی دانست و اظهار داشت: متأسفانه جامعه امروز آنطور که باید و شاید با رشادت‌های آن‌ها آشنا نیست.

وی وحدت امروز درعراق را مدیون رهبری آیت الله سیستانی دانست و ابراز داشت: آیت الله سیستانی برای ایجاد وحدت در عراق هزینه زیادی داده تا توانسته شیعه و اهل تسنن را به وحدت و همگرایی برساند.

آیت الله سلیمانی گفت: متاسفانه تبلیغات ضعیف ما نتوانسته نقش برجسته آیت الله سیستانی برای ایجاد وحدت در عراق و نجات عراق از سلطه انگلیس از سوی آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی و نجات نقده توسط ملاحسنی در جامعه را تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به اینکه بسیج طلاب به دلیل انتشار اندیشه بسیجی یک تکلیف بالاتری دارد، افزود: بسیج طلاب با شیوع کرونا در همه حوزه‌ها حتی در جبهه مقدم کرونا، تغسیل و تدفین و نماز که اقوام و ارحام اموات جرات حضور نداشتند، طلاب حضور همه جانبه داشتند.

به گفته وی امروز نیز طلاب فداکار و گمنام در خط مقدم جبهه کرونا که موازین شرعی متوفی مسلمان را انجام می‌دهند حضوزی فعال و همه جانبه دارند.

آیت الله سلیمانی همچنین رسالت بسیج طلاب و روحانیت را رسالت ویژه دانست و ابراز داشت: بسیج تعلق به یک فرد و گروه و یا گرایش خاصی ندارد و در سراسر کشور فراگیر است، اما برخی از نفوذ تفکر بسیجی وحشت دارند.

به گفته وی تفکر بسیجی تنها تفکری است که پشتوانه تمام عیار نظام جمهوری اسلامی است و این تفکر در همه حوزه‌ها و بخش‌ها می‌تواند باشد، اما حوزه‌های علمیه علاوه بر این تفکر بسیجی دو رسالت پیشتیبانی درست و صحیح از انقلاب و همچنین هدایت گری و بصیرت افزایی در بین مردم و جامعه را نیز بر عهده دارد.

آیت الله سلیمانی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی در دنیا تنها انقلابی است که بدون وابستگی به ابرقدرت‌های غرب و شرق و تنها با رهبری امام امت و اتکای به فرهنگ عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی ایران بدون یک کلمه بیشتر و یا کمتر از سوی مردم انتخاب شد.

به گفته وی تنها شناسنامه‌ای که در آن مهر و امضای بیگانه ندارد شناسنانه انقلاب اسلامی مبتنی بر رهبری انقلاب است، اما برخی قصد داشتند جمهوری اسلامی را با پسوند و پیشوند‌های خلق و دمکراتیک معرفی کنند که با واکنش امام خمینی (ره) با تأکید بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر روبرو شد.

آیت الله سلیمانی گفت: ما در جهان اسلام هیچ پدیده‌ای برای اسلام خواهی و دفاع از کیان اسلام مانند پدیده انقلاب اسلامی نداشته و نداریم و علت مبقیه آن ابر مردی بنام امام خمینی (ره) از تبار روحانیت و حوزه است و امروز نیز خلف صالح او توانسته است این فضا و جایگاه را با قدرت اداره کند.

وی ادامه داد: اگر امام می‌فرماید دربرابر اسلام ناب یک اسلام دیگری به نام اسلام آمریکایی قد علم کرده و رهبری می‌فرماید در برابر تشیع یک تشیع دیگری به نام تشیع انگلیسی قد علم کرده است، این دو حکیم حرفی نمی‌زنند که به دور از حکمت باشد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات