۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۶۷۳۱۸۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جشنواره علامه حلی فرصتی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی است

جشنواره علامه حلی فرصتی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، برگزاری جشنواره علامه حلی را فرصت مناسبی برای تقویت پژوهش و تحقیق در میان طلاب جوان و علاقه مند حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست شورای جشنواره استانی علامه حلی با گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل، از این رویداد مهم به عنوان یکی از حماسه های مهم مردم مازندران و شهرستان آمل در دفاع از انقلاب یاد کرد.

وی با بیان این که مردم با بصیرت و انقلابی شهرستان آمل با ایستادگی و مقاومت خود در برابر جبهه کفر و نفاق ضربه سنگینی به آنها وارد کردند، افزود: حماسه ششم بهمن آمل را می توان تبلور عینی دفاع مردم از انقلاب و نظام اسلامی دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حماسه ششم بهمن آمل نقطه عطفی در تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: این حماسه آفرینی مردم آمل آن چنان از اهمیت و عظمت بالایی برخوردار است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در وصیت نامه سیاسی و الهی خود به آن اشاره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در طول چهار دهه اخیر در برابر همه فتنه ها و توطئه های دشمنان ایستادند و آن را خنثی کردند، افزود: این انقلاب الهی در 41 سال از عمر با برکت خود همواره با حضور به موقع مردم از خطرات و فتنه های دشمنان حفظ مانده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و آن را ظرفیت ارزشمندی در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی در مدارس علمیه دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به حضور مؤثر طلاب در دوره های اخیر برگزاری جشنواره علامه حلی بر ضرورت تقویت مشارکت طلاب مدارس علمیه استان در دوره جدید برگزاری جشنواره استانی علامه حلی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، برگزاری جشنواره علامه حلی را فرصت مناسبی برای تقویت پژوهش و تحقیق در میان طلاب جوان و علاقه مند حوزه دانست و تصریح کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید بسترهای لازم را برای حضور بیشتر طلاب در این جشنواره علمی فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جشنواره علامه حلی این فرصت را به طلاب می دهد تا با مهارت های پژوهشی آشنا شوند، ادامه داد: ترغیب طلاب جهت مشارکت بیشتر و فعال تر در این جشنواره امری ضروری است که همه مدیران و اساتید مدارس علمیه باید آن را دنبال کنند.

وی بر ضرورت تشویق مدارس نمونه به منظور حضور پررنگ تر طلاب در ششمین جشنواره استانی علامه حلی تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا حداقل پانزده درصد طلاب همه مدارس علمیه استان در این جشنواره دارای آثار علمی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با ابراز خرسندی از حضور و مشارکت علمی طلاب در دوره های گذشته این جشنواره استانی، تصریح کرد: به طور حتم تمرین نویسندگی، آشنایی با مهارت های پژوهشی و نگارش مقالات علمی می تواند در رشد علمی و موفقیت طلاب در عرصه های پیش روی بسیار اثرگذار باشد./950/پ210/ب1

ارسال نظرات