۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۷۳۳۶۹
مدیر حوزه علمیه لرستان مطرح کرد؛

ضرورت حضور روحانیت در مدارس قرآنی لرستان

ضرورت حضور روحانیت در مدارس قرآنی لرستان
حجت الاسلام عبداللهی به نقش روحانیت در اشاعه فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: فراهم سازی زمینه حضور روحانیت در مدارس لازمه بهره مندی از ظرفیت روحانیت در ترویج فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام احد عبداللهی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: روحانیت می توانند در برنامه ریزی و اجرای برنامه های قرآنی در مدارس قرآنی استان فعالیت مشترک داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اعلام آمادگی روحانیون حوزه علمیه برای حضور در مدارس قرآنی عنوان کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه و ارشاد منعقد شده است.

وی در ادامه عنوان داشت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با ارشاد اسلامی فرصتی مناسب بوده تا برنامه ریزی منسجم و هدفمند برای برگزاری برنامه های قرآنی در مدارس صورت گیرد.

حجت الاسلام عبداللهی به حضور و فعالیت مؤثر حوزه و روحانیت در تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت باید در مدارس استان به ویژه در مدارس قرانی استفاده شود.

وی با اشاره به توانمندی روحانیت و مبلغان در رشته های علوم قرآنی از جمله روخوانی، روان خوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم یادآور شد: در این راستا روحانیت با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری مستمر خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه لرستان بیان داشت: حضور مبلغان و روحانیت در جامعه به ویژه بین نسل نو امری مهم و ضروری برای تربیت دینی نسل نو بوده و بهره مندی از این ظرفیت در تقویت اخلاق و معنویت در جامعه مؤثر است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات