۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۷۳۴۵۴
امام جمعه دلفان:

بایسته های دینی ضامن تعالی و توسعه جامعه است

بایسته های دینی ضامن تعالی و توسعه جامعه است
لرستان - حجت الاسلام یوسف خانی بر ضرورت نهادینه سازی ارزش ها و تبیین و فرهنگ اقامه نماز بین نسل نو تأکید کرد و گفت: بایسته های دینی ضامن تعالی و توسعه جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد یوسف خانی، ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان دلفان که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: اقامه نماز نقش مؤثری در سلامت جامعه دارد.

امام جمعه دلفان افزود: عملیاتی نمودن و دستیابی به برنامه جامع توسعه فرهنگی اقامه نماز و تقویت جایگاه اقامه نماز  بستری مناسب جهت طرح و اجرای ایده های فرهنگی و اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه برای تأمین امنیت و حفظ جامعه از آسیب و هنجارشکنی باید بستری مناسب فراهم شود، خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز به ویژه بین نسل امروز لازمه ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه است.

حجت الاسلام یوسف خانی با بیان اینکه مکتب اسلام بایسته های دینی ضامن تعالی و توسعه جامعه است، عنوان داشت: برخلاف نگاه سکولار ظرفیت احکام و قواعد اسلامی را در تمام سطوح مدیریتی باید به عنوان یک ابزار مطرح و در دستور کار پیاده کرد.

وی بر ضرورت فعال نمودن کانون های نماز و هیأت های مذهبی دانشجویی تدکید کرد و گفت:فعال شدن این کانون ها جهت توسعه و اشاعه فرهنگ اقامه نماز و تشویق و تکریم نماز گزاران به عنوان راهکار باید مورد توجه قرارگیرد.

امام جمعه دلفان بیان داشت: نهادینه سازی ارزش ها در جامعه امری مهم برای تربیت نسلی انقلابی و مؤمن و متعهد بوده و ستاد اقامه نماز در این زمینه رسالت خطیری بر دوش داشته و با برنامه ریزی باید در جهت تبیین اهداف تربیتی گام برداشت./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات