۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۷۳۴۸۳
آیت الله عاملی:

انقلاب اسلامی دموکراسی حقیقی را به صحنه کشاند

انقلاب اسلامی دموکراسی حقیقی را به صحنه کشاند
امام جمعه اردبیل تحریم های آمریکا را نوعی انتقام از ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران هیچگاه در برابر استکبار جهانی سر خم نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در اردبیل در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را نتیجه تحقیر تاریخی ملت ایران از سوی دولت های استکباری و رژیم طاغوتی دانست و گفت: در آن روزگار خارجی ها همواره می گفتند ایرانی ها حتی «آفتابه» هم نمی توانند بسازند و در عرصه بین المللی ما را تحقیر می کردند.

وی با بیان اینکه ملت باید سرنوشت خود را به دست خودش رقم بزند، ادامه داد: در آن روزگار مجلسی تشکیل شده بود، اما نمایندگانش را طاغوتیان انتخاب می کردند، اما انقلاب اسلامی دموکراسی حقیقی را به صحنه کشاند و ملت را در متن تحولات، مدیریت و سرنوشت کشور قرار داد.

آیت الله عاملی با اشاره به داستان هایی از خیانت کابینه پهلوی به حقوق ملت و با بیان اینکه در دوران پهلوی غرور ملت ایران به صورت مکرر شکسته و پایمال می شد، اظهار کرد: بر اساس اذعان خود طاغوتی ها، آمریکا و انگلیس همواره افراد نفوذی را به شاه تحمیل می کردند تا با رسوخ در کابینه، حق و حقوق ملت را پایمال کرده و وطن فروشی کند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی فرمودند برای انتخاب نخست وزیر، شاه مملکت و رییس مملکت محتاج موافقت آمریکا بود، از این رو ما اگر همین جمله را دهه فجر برای مردم تبیین کنیم نسبت به اوضاع خراب آن دوران تاریک پی خواهند برد؛ در آن روزگار آمریکایی ها و غربی ها همه منافع ملت را چپاول می کردند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت ملت ایران دشمن را شکست داد و آنها را از کشور اخراج کرد، گفت: تحریم های امروزی به نوعی انتقام از ملت ایران است، زیرا ایران اسلامی با مقاومت آنها را شکست داد؛ امروز نیز باید دانست که ایرن اسلامی جز در برابر خداوند رکوع نکرده و در برابر استکبار جهانی سر خم نخواهد کرد؛ امروز مستکبرانی همچون ترامپ و پامپئو رفته و خواهند رفت، اما ملت ما پابرجا خواهد ماند./841/

ارسال نظرات