۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۷۳۵۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

برگزاری اعتکاف رجبیه در خراسان شمالی منوط به وضعیت کرونا است

برگزاری اعتکاف رجبیه در خراسان شمالی منوط به وضعیت کرونا است
خراسان شمالی - حجت الاسلام خادمی گفت: امسال برگزاری اعتکاف رجبیه در خراسان شمالی منوط به مصوبه ستاد ملی کرونا و در نظر گرفتن سلامتی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جلسه برنامه‌ریزی اعتکاف رجبیه اظهار داشت: ماه رجب یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌ها است و از مهم‌ترین اعمال این ماه سنت حسنه اعتکاف است که هرساله جمع کثیری از مؤمنان برای کسب معنویات و بهره‌مندی از الطاف پروردگار این عمل ثواب را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف رجبیه امسال از سحرگاه روز پنجشنبه ۷ اسفند امسال هم‌زمان با ۱۳ رجب آغاز می‌شود که حداقل مدت‌زمان اعتکاف سه روز کامل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، افزود: شیوع بیماری کرونا تأثیر بسزایی بر فعالیت‌های جمعی به‌ویژه مناسک و مراسم ملی و مذهبی گذاشته است؛ به‌طوری‌که در حال حاضر تصمیم‌گیری برای برگزاری اجتماعاتی نظیر اعتکاف لازم است قبل از هر چیز، سلامتی جامعه در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام خادمی بابیان این‌که اعتکاف فرصتی مناسبی برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی است، افزود: اعتکاف در ایام البیض و اقامت سه‌روزه در مسجد موجب رضایت خداوند و رسیدن به تعالی و کمال است؛ اما اگر اوضاع کرونا همچنان تهدیدی برای جامعه باشد و موجب برگزار نشدن سنت حسنه اعتکاف شود، پویش «اعتکافِ مواسات و همدلی» در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود تا خیرین و مؤمنانی که در سال‌های قبل در ایام البیض معتکف می‌شدند، بتواند هزینه‌های اعتکاف امسال خود را صرف حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان آبرومند کنند.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که اوضاع کرونا بهتر شود و ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری اعتکاف را اعلام کند، مساجد استان خراسان شمالی با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت، آماده برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه هستند.

گفتنی است، در صورت صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا، مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات