۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۷۳۵۶۲
همگام با انقلاب؛

الگوی تربیتی مسجد محور، تجربه موفق و پربرکت گام اول انقلاب

الگوی تربیتی مسجد محور، تجربه موفق و پربرکت گام اول انقلاب
ما از تجربه های گرانسنگ و موفق و پربرکت گام نخست انقلاب به ویژه در رابطه با الگوی انقلابی مسجدمحور در فرآیند تربیت نسلی بهره مند هستیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با بیان این که در آستانه دهه مبارک فجر باید بازنگاهی به فرازها و محورهای بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم، اظهار داشت: به منظور لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر تحقق تمدن نوین اسلامی، ما نیازمند برنامه ریزی هدفمند و نیز تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر در ابعاد و عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، سیاسی و … هستیم، ضمن آن که در بین، رهبر معظم انقلاب بر روی نسل جوان مؤمن و انقلابی حساب ویژه ای باز کرده اند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم افزود: اگر ما در این راستا از تجربه های گرانسنگ و موفق و پربرکت گام نخست انقلاب به ویژه در رابطه با الگوی انقلابی مسجدمحور در فرآیند تربیت نسلی استفاده کنیم، قطعاً تحولات خوبی را رقم خواهیم زد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی الگویی موفق و ماندگار از تربیت نسل انقلابی است که در مکتب امام خمینی (ره) شکل گرفته و در دوران زعامت مقام معظم رهبری، هر چه بیشتر و بهتر رشد یافته و به کمال معنوی دست یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: این الگوی ارزشمند امروز فراروی ماست و به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب از عنوان دقیق و بامسمای “مکتب حاج قاسم” و لزوم تبیین و ترویج شاخصه های آن سخن گفتند.

حجت الاسلام ملک زاده همچنین گفت: از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بوده است و این مهم البته در سایه روحیه انقلابی، ایمان دینی و مجاهدت مستمر محقق خواهد شد.

وی در خاتمه بیان داشت: نباید از باد ببریم که هدف ما در نهایت این است که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم تا بدین وسیله و به خواست و مشیت الهی، عدل و داد در سراسر جهان فراگیر شده و ظلم و فساد برچیده شود؛ از این رو متوجه می شویم که هدف غایی انقلاب اسلامی نه فقط مربوط به مردم ایران بلکه متوجه همه دنیاست و لذا در این مکتب ، یاری مظلومان و مستضعفان اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد./1350/د101/ف

ارسال نظرات