۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۷۳۶۷۵
همگام با انقلاب؛

انقلاب اسلامی؛ امتحان بزرگ الهی/ اخلاص امام خمینی منشأ برکات انقلاب

انقلاب اسلامی؛ امتحان بزرگ الهی/ اخلاص امام خمینی منشأ برکات انقلاب
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه ۱۲ بهمن تجلی روح ایمان، شجاعت و بندگی از سوی یک بنده خالص خدای متعال بود، گفت: انقلاب اسلامی یک امتحان بزرگ الهی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه 12 بهمن تجلی روح ایمان، شجاعت و بندگی از سوی یک بنده خالص خدای متعال بود، گفت: امام راحل بعد از تشخیص وظیفه الهی خود شجاعانه در راستای تشکیل حکومت اسلامی گام برداشتند و بدون هیچ ملاحظه ای وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بسیار شجاع و نترس بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) از خداوند و جهنم می ترسیدند، اما از دشمنان خدا هرگز نمی هراسیدند؛ خود بنده از ایشان شنیدم که می فرمودند «روزی که مرا دستیگر کردند و بردند والله نترسیدم، آنها (مأموران) می ترسیدند».

آیت الله شب زنده دار خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) با هواپیما می خواستند به ایران بیایند هزار جور احتمال وجود داشت، اما ایشان چون این راه را وظیفه خود می دانستند هیچگونه ترسی به خود راه ندادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام راحل همه اقدامات خود را با ملاحظات اخلاقی و دینی انجام می دادند، ابراز داشت: وقتی امام خمینی(ره) می خواستند از هواپیما پیاده شوند، چون آقای پسندیده، برادر بزرگترشان در هواپیما بود و به پاس احترام حق معلمی که وی به گردن ایشان داشت، جلوتر از آقای پسندیده پیاده نشدند.

وی اخلاص و قصد قربت امام خمینی(ره) را منشأ همه برکات انقلاب اسلامی توصیف و بیان کرد: ایشان همواره می فرمودند کار باید برای خداوند و با نیت خالص باشد و همین منشأ شد که خدای متعال به این کار برکت داده و چیزی که آرزوی علما و شیعیان در طول قرون متمادیه بود با تشکیل حکومت اسلامی محقق شود.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک امتحان بزرگ الهی است، گفت: خداوند متعال به ما اجازه تحقق انقلاب اسلامی را داد تا ببیند چه مقدار حاضر هستیم احکام الهی را در امور مختلف پیاده کنیم؛ از همین جهت رهبر معظم انقلاب همواره به ما در شورای نگهبان توصیه می کنند که نسبت به احکام الهی تعصب داشته باشیم و اگر مسأله ای با احکام الهی سازگار نبود آن را ابطال کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: انقلاب اسلامی امتحان بزرگ الهی است و باید از آن قدردانی کنیم و مسؤولان و مردم در راه شکرگزاری از این نعمت بزرگ گام بردارند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات