۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۶۷۳۷۵۵
همگام با انقلاب؛

افراد واپسگرا و خسته از مقاومت؛ نقطه اتکای دشمن

افراد واپسگرا و خسته از مقاومت؛ نقطه اتکای دشمن
آیت الله اراکی تأکید کرد که اگر امر میان برداشتن تحریم ها و از بین رفتن عزت، استقلال و سربلندی ما دایر شود به هیچ عنوان خواهان برداشتن تحریم ها نیستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه دوشنبه شب در جلسه بصیرتی که به مناسبت دهه فجر در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر، این دهه مبارک را دهه تجلیات برجسته و جهان شمول نور خداوند دانست و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی درس های بزرگی نهفته است، زیرا امام خمینی(ره) تنها در برابر استکبار جهانی برخاست و با تکیه بر قدرت لا یزال الهی و بر محور اسلام و ولایت انقلابی را به وجود آورد که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومت اسلامی و شکل گرفتن لشکریان اسلام از آرزوهای ائمه معصومین(ع) بوده است، ادامه داد: امروز توطئه های استکبار و تحریم های ظالمانه اقتصادی و هجمه های فرهنگی و اجتماعی، همه و همه نشانگر آن است که انقلاب اسلامی پدیده ای بسیار بزرگ است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه جوانان بدانند سرانجام مسیر انقلاب، سربلندی است، ابراز کرد: ما از این که دشمنان علیه مان متحد می شوند و هر عنصر خبیث و پلیدی در جبهه مقابل مان قرار می گیرد، ایمانمان به حقانیت راهی که انتخاب کرده ایم بیشتر می شود؛ اگر آمریکا علیه مان توطئه نمی کرد باید نگران می شدیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ملت ایران پیش از انقلاب، یک ملت ذلیل و حقیر دانسته می شد، مطرح کرد: امروز ملت سربلند ایران از عزیزترین ملت ها در جهان شناخته می شوند و مظلومان و محرومان با شنیدن نام ایرانیان شاد می شوند و آنها را الگوی خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه چشم امید همه مظلومان جهان به ایران اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی دارای هویت برجسته ای است و علاوه بر آن هویت سازی نیز می کند؛ انقلاب اسلامی، جامعه ای الهی است که جز فرمان خداوند از فرمان کس دیگری اطاعت نمی کند.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه امروز حاکمیت هوای نفس بر جوامع غربی و ایادی آنها حکمفرمایی می کند، خاطرنشان کرد: امروز حاکمیت هوای نفس است که ترامپ و صدام و امثالهم را ایجاد می کند و سبب بی عرضگی شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس می شود؛ بی عرضگی آل سعود حرفی تبلیغاتی نیست، زیرا این بی عرضه ها به دشمن خودشان پول می دهند تا از آنها محافظت کند و در نهایت هم به آنها بگوید «گاو شیرده»؛ بی عرضگی آل سعود در جهان کنونی و معاصر نظیری ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه ایمانی تنها از خداوند فرمانبری می کند، این فرمانبری را نخستین شاخصه جامعه ایمانی توصیف و بیان کرد: پیامبران و اولیای الهی آمده اند تا این شاخصه را به ما بیاموزند.

وی همراهی با اولیای الهی و دشمنی با دشمنان الهی را دومین شاخصه جامعه ایمانی دانست و عنوان داشت: امروز افتخار می کنیم که در جبهه امیرمؤمنان(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) قرار داشته و همراه طاغوت ها و آمریکای جنایتکار نیستیم؛ ما افتخار می کنیم که آمریکا با ما دشمن است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ولایت فقیه در امتداد فرمانبری از خداوند است، ابراز کرد: کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند در حقیقت از فرمان الهی می خواهند سر باز بزنند و از فرمان غیر خدا تبعیت کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تزلزل برخی افراد واپسگرا و خسته از مقاومت را مورد انتقاد قرار داد و مطرح کرد: عده ای در یک روزگاری خود را از همه انقلابی ها، انقلابی تر می دانستند، اما امروز با چند تحریم از سوی دشمن عقب نشسته و متزلزل شده اند؛ ما طرفدار تحریم نیستیم و اگر بشود تحریم ها را برداشت یک ثانیه هم نباید معطل بود، منتهی عزا هم نگرفته ایم، زیرا این تحریم ها تازگی ندارد؛ ما نه تنها در 40 سال انقلاب، بلکه 1400 سال است که تحریم هستیم.

وی تصریح کرد: اگر امر میان برداشتن تحریم ها و از بین رفتن عزت، استقلال و سربلندی ما دایر شود به هیچ عنوان خواهان برداشتن تحریم ها نیستیم؛ آیا جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را چیزی جز مقاومت مردم به نفعمان رقم زد؟ ما با مقاومتمان بینی آمریکا را به خاک می مالیم و با مقاومتمان تحریم ها را خواهیم شکست و به پیروزی خواهیم رسید.

آیت الله اراکی پیشرفت های علمی کشور در دوران تحریم های ظالمانه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز جوانان متدین، برومند، انقلابی و حزب اللهی کشور واکسن کرونا را در شرایطی ساختند که تحریم هستیم؛ در دوران تحریم در عرصه های فضایی، موشکی، نانو و هسته ای پیشرفت کرده ایم و به برترین پایه های علمی جهان دست پیدا کرده ایم؛ در هر عرصه ای که با اتکال به خداوند و تکیه بر ظرفیت های درونی اقدام کرده ایم به پیروزی رسیده ایم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز تجربه های گذشته مان نشان می دهد که هر کجا با روحیه جهادی و با تکیه بر قدرت لایزال الهی وارد میدان شده ایم به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ایم؛ برخی از افراد کوردل این تجربه ها را نادیده انگاشته و به جای این که ایمانشان قوی تر شود، سست تر می شوند.

وی تشکیک در حقانیت انقلاب و رهبری را ناشی از فرومایگی دانست و با اشاره به مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب در طول انقلاب اسلامی به ویژه در خنثی سازی فتنه ها، عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب در طول سالیان گذشته، بحران هایی که انقلاب اسلامی را تهدید می کرد را به بهترین شکل مدیریت کرده و می کنند؛ این مدیریت بدون شک ریشه الهی دارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه واکسن ایرانی کرونا با نام «برکت» به دست جوانان متدین ایران اسلامی و با نیت الهی ساخته شده است، گفت: روزی خواهد آمد که انگلیسی ها هم به همین واکسن احتیاج پیدا خواهند کرد؛ امروز 60 درصد مردم آمریکا و 80 درصد از پرسنل پزشکی آمریکا حاضر نشدند از واکسن آمریکایی استفاده کنند؛ بحمدالله واکسن ایرانی می تواند ویروس جهش یافته انگلیسی را کاملاً نابود کند و ان شاءالله به زودی بتوانیم «ویروس انگلیس» را از جهان برداریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد: عزت و شکست ناپذیری، سازش ناپذیری، استقامت بر اصول و مبانی، عدم خوف و عدم حزن، خستگی ناپذیری، عقب نشینی نکردن در برابر جنگ نرم دشمن، حمایت از مظلومان و مستضعفان، اقتدار و پیروزی، رشد مستمر و آرامش نیز از سایر شاخصه های جامعه ایمانی و الهی است./841/

ارسال نظرات