۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۷۳۸۴۲
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم رصد تمام عیار فرهنگ عمومی در همه بخش‌ها و حوزه‌ها

لزوم رصد تمام عیار فرهنگ عمومی در همه بخش‌ها و حوزه‌ها
اصفهان - آیت الله سلیمانی بر لزوم رصد تمام عیار فرهنگ عمومی در همه بخش‌ها و حوزه‌ها تأکید کرد و گفت: هشدار‌ها در حوزه فرهنگ عمومی بسیار جدی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان که در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: حوزه فرهنگ عمومی در زندگی مردم ایران نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز بسیاری در کشور عنوان دار فرهنگ هستند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی از جمله مراکزی هستند که عنوان دار فرهنگ هستند و هچ وزارتخانه‌ای نیست که یا در متن و یا در حاشیه آن رایزنی‌های فرهنگی وجود نداشته باشد.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه فرهنگ در قاموس زندگی مردم ایران نهادینه شده است، اظهار داشت: بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی باید دید در فرهنگ ملی و اجتماعی و سیاسی و دینی رشد و پیشرفتی وجود داشته یا متوقف و یا سیر نزولی و قهقهرائی داشته ایم.

به گفته وی آفات و آسیب‌های فراوان فرهنگی در جامعه ناشی از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، سونامی فرهنگی و خطراتی است که جامعه ما را به شدت تهدید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تهاجم فرهنگی دشمن امروز با یک لپ تاپ و یک تلفن همراه از بیرون شهر به درون شهر و از درون شهر به درون خانه و از درون خانه به درون اتاق‌های خانه‌ها رخنه کرده است.

آیت الله سلیمانی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر می‌توانستم مسؤولیت فضای مجازی را می‌پذیرفتم، افزود: تشکیل ستادی برای کنترل فضای مجازی از سوی رهبر معظم انقلاب در حالی انجام شده است که برخی از دستگاه‌ها همکاری لازم را ندارند.

به گفته وی رویکرد مردم به فضای مجازی در ایام شیوع کرونا به جای اینکه درس خداشناسی و افزایش معنویت برای ما به همراه داشته باشد، سبب افزایش آمار طلاق و افزایش درگیری‌های خانوادگی و افزایش فروپاشی خانواده‌ها شده است.

آیت الله سلیمانی گفت: امروز کمرنگ شدن وجدان کاری در برخی ادارات سبب کاهش بی احساسی و بی انگیزگی، دین گریزی و ناامیدی از زندگی در جامعه شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر رصد تمام عیار فرهنگ عمومی در همه حوزه‌ها تأکید کرد و افزود: هشدار‌ها در حوزه فرهنگ عمومی بسیار جدی است.

به گفته وی شهرستان کاشان پیش از این پایتخت کتاب کشور بود و امروز نیز بعنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب و معرفی شده است که این انتخاب تشریفاتی و دستوری، کلیشه‌ای و بخشنامه ای، جناحی و سیاسی و تبلیغی نیست بلکه براساس پیشینیه تاریخی علمای این دیار و فعالیت جوان‌های امروز کاشانی است.

آیت الله سلیمانی یکی از مصوبات نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان را برگزاری کنگره ملی آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی و دیگر مفاخر منطقه کاشان اعلام کرد و گفت: مصدق‌ها بدون آیت الله کاشانی‌ها نمی‌توانستند نهضت ملی شدن نفت را به پیروزی برسانند و یا عراق را از سلطه انگلیس نجات دهند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات