۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۷۳۶۴۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آموزش و پرورش پایگاه تجلی و احیای اقامه نماز است

آموزش و پرورش پایگاه تجلی و احیای اقامه نماز است
اصفهان - آیت الله سلیمانی آموزش و پرورش را یکی از پایگاه های مهم تجلی و درخشش احیای اقامه نماز دانست و گفت: روح نماز از آموزش و پرورش باید ملکه ذهن بچه‌ها شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «حلال مشکلات» شرحی بر دعای هفتم صحیفه سجادیه که در دارالقرآن آموزش و پرورش کاشان برگزار شد با اشاره به اینکه اسلام دو بار در اوج غربت قرار گرفت، گفت: یک بار زمانی که حضرت فاطمه زهرا (س) به حمایت از ولایت برخاست و دیگری بعد از واقعه کربلا بود.

وی آسایش و امنیت امروز جامعه اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و افزود: برگزاری جشن‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در یک فضای امن را مدیون نعمت امام و شهدا هستیم و این امنیت و آسایش به آسانی به دست نیامده که بخواهیم به آسانی از دست بدهیم و باید قدردان نعمت ولایت و امنیت در کشور باشیم.

آیت الله سلیمانی در ادامه با تأکید بر زدودن غربت از کتاب صحیفه سجادیه، گفت: با تأسیس بنیاد صحیفه سجادیه در کاشان با مسؤولیت حجت الاسلام سید علی مصطفوی نژاد فعالیت‌های این بنیاد در جهت غربت زدایی از کتاب صحیفه سجادیه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به انتخاب حمیدرضا تفویضی به عنوان دبیر ستاد اقامه نماز کاشان ابراز کرد: آموزش و پرورش یکی از پایگاه های مهم تجلی و درخشش احیای اقامه نماز است.

رییس ستاد اقامه نماز کاشان به اهمیت لزوم ارائه گزارش فعالیت‌های ماهیانه اقامه نماز در آموزش و پرورش کاشان اشاره کرد و گفت: روح نماز از آموزش و پرورش باید ملکه ذهن بچه‌ها شود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به آغاز انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: نباید از آموزش و پرورش که زیرساخت، زیربنا و محور انقلاب فرهنگی است، غفلت شود.

به گفته وی نباید منتظر ماند تا بچه به سن بلوغ برسد و نماز خواندن را شروع کند، بلکه نماز از آموزش و پرورش و در دوران کودکی باید ملکه ذهن بچه‌ها شود.

رییس ستاد اقامه نماز کاشان، نماز را عمود دین و آموزش و پرورش را عمود آموزش دانست و ابراز امیدواری کرد حمیدرضا تفویضی دبیر ستاد اقامه نماز کاشان با همکاری آموزش و پرورش برای ترویج و تبیین فرهنگ نماز در آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشته باشند.

لازم به ذکر است، در این مراسم با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از کتاب «حلال مشکلات» شرحی بر دعای هفتم صحیفه سجادیه اثر مجید یونسی رونمایی شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات