۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۷۳۸۴۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

عوامل نفوذی دشمن به دنبال تصاحب جایگاه مرجعیت هستند

عوامل نفوذی دشمن به دنبال تصاحب جایگاه مرجعیت هستند
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که مرجعیت در حوزه باید در خدمت انقلاب و اسلام ناب حفظ شود، گفت: همه تلاش دشمن تصاحب جایگاه مرجعیت از سوی عوامل نفوذی خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیران نهادهای حوزوی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی در حالی وارد 42 سالگی خود می شود که علیرغم همه فشارها و توطئه های دشمنان امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.

وی افزود: برخی ها در جریان نهضت مبارزات انقلاب بودند اما در چهار دهه اخیر از مسیر انقلاب خارج شدند و با انقلاب زاویه گرفته و در نقطه مقابل قرار گرفتند و عاقبت به خیر نشدند و به دشمن پیوستند و به آشوبگران و فتنه گران تبدیل شدند.

امام جمعه ساری ادامه داد: این افراد آتش بیار معرکه شدند و از سوابق انقلابی خودشان هم فاصله گرفته و اظهار ندامت و عذرخواهی کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی را موهبتی الهی از سوی خداوند متعال به ملت ایران و امت اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز ما همان راه اصیل امام راحل که ولایت مطلقه فقیه و سازش ناپذیری با استکبار بود را ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که آمریکا و استکبار جهانی دشمن ملت ایران است، افزود: ملت ایران در برابر دشمنان خود خواهند ایستاد نه این که با آنها لبخند بزنیم.

وی با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی همه منطقه را فرا گرفته و آرام آرام در گستره جهانی نیز حضور خود را اعلام کرده و در حال تثبیت است، ادامه داد: دشمنان این انقلاب هر چه تلاش کردند نتوانستند مانع از پیشرفت نظام و انقلاب شوند و امروز به وضوح می بینیم همه جا را نفرت نسبت به آمریکا فرا گرفت و نگاه مثبت به نظام اسلامی گسترش یافته است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود شخصیت حقیقی، مرجعیت و زعامت دینی و شخصیت حقیقی امام خمینی(ره) را سه عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در کنار آن سه اصل مهم با فقه عمیق، علم وافر، شجاعت بی نظیر، بصیرت، هوشیاری، زمان شناسی، دشمن شناسی و معرفی اسلام راستین در برابر اسلام آمریکایی و خرافی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که ویژگی های امام راحل در وجود سایر مراجع آن زمان وجود نداشت، ادامه داد: توان، قدرت مدیریتی و رهبری ایشان موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به این که سه ظرفیت شخصیت حقیقی، مرجعیت و زعامت دینی و شخصیت حقیقی امام خمینی(ره) محصول حوزه های علمیه بود، افزود: حوزه باید انسان هایی با دانش و فقیه، اعتماد به نفس، سعه صدر و بینش بالا، بصیر، شجاع، با شهامت، معتقد، ایمان راسخ و روح توکل قوی تربیت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که مرجعیت در حوزه باید در خدمت انقلاب و اسلام ناب حفظ شود، خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمن تصاحب جایگاه مرجعیت از سوی عوامل نفوذی خود است.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمن در تلاش است با تربیت طلاب در حوزه به عنوان نفوذی های خود مرجعیت را تصاحب کنند، ادامه داد: علاوه بر این دشمن می کوشد با نفوذ در بیت و فرزندان مرجعیت به آرامی در تصمیم سازی های آنها نفوذ تا زمینه جدایی آنها از انقلاب را فراهم کند.

وی با تأکید بر این که نباید بگذاریم این ظرفیت و جایگاه مهم را از انقلاب جدا کنند، افزود: دشمنان در طرفی دیگر با طرح مسائل دروغین و غیر واقعی در تلاش هستند جایگاه ولایت فقیه را در جامعه اسلامی تضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت انسجام و اتحاد میان نهادهای حوزوی با هدف مقابله با توطئه دشمن تأکید کرد و گفت: نباید بگذاریم دشمن در این نهادهای مهم نفوذ و رسوخ پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تقویت بصیرت، دشمن شناسی، تقوای الهی، آموزش و پژوهش مناسب در میان طلاب حوزه تأکید کرد و افزود: طلاب باید در خدمت انقلاب باشند تا با دانش، علم و جهاد خود به انقلاب و نظام اسلامی کمک کنند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات