۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۳۷۷۰
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران افتتاح شد

مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران افتتاح شد
مازندران - مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران همزمان با دهه مبارک فجر در مدیریت حوزه علمیه استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران همزمان با دهه مبارک فجر در مدیریت حوزه علمیه استان افتتاح شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این مراسم با اشاره به این که 45 مشاور در دوره های آموزشی که این معاونت در طول سال های اخیر برگزار کرده موفق به اخذ مدارک شده اند، گفت: در حال حاضر 35 مشاور در مدارس علمیه به عنوان مشاور ثابت مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که مشاوران خواهر و برادر در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران فعال هستند، افزود: هدف از تأسیس این مرکز، ارائه خدمات مشاوره ای مستمر به طلاب جوان حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مشاوران فعال در این مرکز دوره های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی مشاوره را در قم، مشهد و مازندران گذرانده اند، ادامه داد: هر یک از این مشاوران بر اساس تخصصی که دارند در کاروگروه های تخصصی ساماندهی شده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، فعالیت مشاوران متخصص در مدارس علمیه را اقدامی بسیار ارزشمند و ضروری دانست و تصریح کرد: مشاوره همچون چراغی برای حرکت طلاب در مسیر پیش روی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره، آسیب های احتمالی پیش روی طلاب را به حداقل ممکن خواهد رساند، افزود: به طور حتم همراهی مشاوران متخصص با طلاب در امور علمی، طلبگی و سایر بخش ها می تواند در برداشتن موانع پیش روی رشد و تعالی یک طلبه بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود از ساماندهی اساتید متقاضی فعالیت در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات متعدد توجیهی برای این افراد علاقه مند برگزار شده است.

وی به راه اندازی کانال مرکز مشاوره حوزه علمیه استان و برنامه ریزی جهت دانش افزایی اعضاء و اساتید فعال در این بخش خبر داد و گفت: علاوه بر این آموزش ضمن خدمت اساتید مشاوره و ارتقاء دانش علمی آنها مورد توجه معاونت تهذیب حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود از امضاء تفاهم نامه حوزه علمیه مازندران با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب طرح دوباره زندگی خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت شش گانه مرکز مشاوره حوزه علمیه استان جهت مبارزه با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: داوطلب شدن اساتید برای مشاوره تلفنی به نقاط مختلف کشور، مشاوره جهادی در بیمارستان، همکاری اساتید مشاوره با سامانه 4030، هماهنگی و همکاری با مرکز مشاوره حوزه های علمیه، همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره)، هماهنگی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مشاوره تلفنی و حضوری بیماران کرونایی از جمله مهم ترین فعالیت های صورت گرفته در این مرکز بوده است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه از تشکیل گروه جهادی اساتید مشاوره جهت مشاوره بحران به طور مستقیم در بیمارستان و همچنین به بیماران و کادر درمان و پرسنل بیمارستان های استان خبر داد و افزود: در این راستا از ظرفیت مشاوران متخصص جهت ارائه خدمات مشاوره ای به این گروه هدف بهره گرفته شده است./950/

ارسال نظرات