۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۷۳۹۱۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بانوان ایرانی تجلی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

بانوان ایرانی تجلی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
اصفهان - آیت الله سلیمانی بانوان ایرانی را تجلی ارزش‌های انقلاب و نمونه بارز طهارت و پاکی و پوشش حجاب اسلامی دانست و گفت: بانوان ایرانی می‌توانند الگوی بانوان جهان باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار با مسؤول امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان و مسؤولان امور بانوان ادارات شهرستان کاشان با تبریک دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: نقش و شخصت زن در سه دوره دختری و همسری و مادری بروز و ظهور دارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام به هویت بخشی زن در سه عرصه دختری و همسری و مادری اینگونه تجلیل نکرده است، گفت: همه مقامات و عناوین و اوصاف زن در زیر مجموعه جایگاه مادری قرار دارد و زن باید هویت خود را در این عرصه پیدا کند.

به گفته وی اگر زن نخواهد هویت خود را پیدا کند کمال خود را در عرضه به بیگانه خواهد دید و دنیای غرب نیز به دنبال همین است تا بتواند بر جامعه زنان ایرانی تأثیرگذار باشد.

آیت الله سلیمانی گفت: امروز به جای اینکه دنیای غرب متأثر از بانوان مسلمان ایرانی باشد و از بانوان ایرانی الگوی بگیرد این بانوان ایرانی هستند که متأثر بانوان غرب و فرهنگ غربی هستند و آن‌ها را الگوی خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: کسی که بخواهد از هندسه خلقت خود دور شود و با فلسفه وجودی خود بیگانه شود تحت تأثیر تعالیم دیگران قرار خواهد گرفت، از این رو نخستین گروهی که برای هویت یابی زن می‌توانند تأثیرگذار باشند خود زنان هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: امروز دختران در عرصه‌های علمی و آموزش عالی گوی سبقت را از پسران ربوده اند و در برخی از علوم به ویژه علوم انسانی بیش از ۶۰ درصد قبولی‌ها به دختران تعلق دارد و چه خوب است دختران تحصیلات خود را در محل سکونت خود ادامه دهند.

آیت الله سلیمانی گفت: دولت در سیستم اداری برای دختران محصل و زنان شاغل باید تدبیرداشته باشد و نسبت به تأسیس دانشگاه‌ها و بیمارستان های ویژه بانوان اهتمام داشته باشد و از بانوان متخصص در این امور برای بانوان استفاده کند.

به گفته وی امروز حضور بانوان متخصص در عرصه طب و طبابت و پزشکی و حتی تخصص‌های مهم مغز و اعصاب و قلب نشان از پیشرفت‌های علمی بانوان کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه شهرستان کاشان می‌تواند پایلوت تفکیک جنسیت مراکز درمانی و بیمارستان‌های ویژه بانوان در کشور باشد، گفت: امروز شهرستان کاشان ازبیمارستان تخصصی ویژه زنان و زایمان برخورداست که پزشکان و متخصصان و پرستاران مرد در آن هیچ نقشی ندارند.

آیت الله سلیمانی همچنین بانوان ایرانی را تجلی ارزش‌های انقلاب اسلامی و نمونه بارز طهارت و پاکی و پوشش حجاب اسلامی دانست و تأکید کرد: بانوان ایرانی می‌توانند الگوی بانوان سراسر جهان باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: گوهر وجودی زن مقدس‌ترین گوهر انسانی است و جایگاه زن به اندازه‌ای والا و بالا است که مرد از دامن زن به معراج می‌رود.

دایره حجاب و عفاف فراتر از حجاب بانوان ظاهری است
ابتدای این نشست نرجس قربانیان مسؤول امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان نیز با تبریک تقارن دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، انقلاب و زنان را مدیون یکدیگر دانست و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی انکار ناپذیر خواند و گفت: زنان همیشه در همه عرصه‌های انقلاب پیشتاز بوده و هستند و خود را مدیون انقلاب می‌دانند، چرا بسیاری از حقوق زنان بعد از انقلاب به رسمیت شناخته شده است.

وی مساوات و برابری حقوق کارمندان زن و مرد و توجه به رعایت شئونات اسلامی را دو مطالبه بانوان ادارات شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: دوگانگی مدیران ادارات بین کارمندان زن و مرد قابل پذیرش نیست و زنان کارمند خواستار حق و حقوق مساوی با کارمندان مرد هستند.

قربانیان با ابراز تأسف از اینکه شئونات اسلامی در اولویت نخست ادارات نیست و از سوی برخی از روسای ادارات نادیده گرفته می‌شود، افزود: با وجود تذکرات مکرر عملا توجهی به شئونات اسلامی نمی‌شود، این در حالی است که تخلف دیگر به سرعت رسیدگی می‌شود.

مسؤول امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه زمانی که حرف از شئونات اسلامی می‌شود همه نگاه‌ها به حجاب و عفاف است، اظهارداشت: دایره حجاب و عفاف فراتر از حجاب بانوان ظاهری است.

وی افزود: بی توجهی به شئونات اسلامی در ادارات به جایی رسیده است که آرایش تا حدودی رواج و عادی شده است و انتقاد از آن محلی از اعراب ندارد و قبح شئونات اسلامی ریخته است و این وضعیت زیبنده جامعه اسلامی نیست و بسیاری از مشکلات کارمندان زن در ادارات شهرستان کاشان با حل این دو مشکل برطرف خواهد شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات