۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۷۳۹۲۸
حجت الاسلام شکریان:

انقلاب اسلامی موجب احیاء جایگاه زن در جامعه شد

انقلاب اسلامی موجب احیاء جایگاه زن در جامعه شد
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، انقلاب اسلامی را احیاء جایگاه زن در جامعه دانست و گفت: امروز به برکت نظام اسلامی کرامت و جایگاه والای بانوان حفظ و تقویت شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم تجلیل از بانوان، گفت: انقلاب اسلامی الگو گرفته شده از مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها و احیاء گر انقلاب فاطمی و علوی در جهان است و این انقلاب منجر به احیای ارزش مقام زن در سطح جوامع اسلامی و جهانی شده است.
 
وی با تبریک این ایام و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه سردار سرافراز اسلام و جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم رزمانش و دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده و مصباح و عمار انقلاب آیت الله علامه مصباح (ره)، اظهار داشت: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و امام خمینی (ره) این انقلاب را از مکتب حضرت زهرا(س)، حضرت امیر مومنان علی (ع) و حضرت سیدالشهداء(ع) الگو گرفتند و امروز انقلاب اسلامی احیاء گر و پرچم دار فرهنگ فاطمی، علوی و  حسینی در جهان است.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های حضرت زهرا(س) و تأسی بسیاری از شخصیت های ممتاز جهان اسلام به ویژه حضرت امام راحل و رهبری معظم انقلاب از این بانوی بزرگ اسلام، افزود: حضرت زهرا(س) به تعبیر حضرت امام راحل افتخار مسلمانان و شیعیان جهان است و سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی هم حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خود می دانست.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت بی نظیر و تاثیرگذار حضرت زهرا سلام(س) در طول عمر با برکتشان اشاره و تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) اسوه بی بدیل برای تمام  دوران های بشری است و الگو گرفتن از این شهیده راه ولایت اوج سعادت را برای انسان رقم می زند که سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نمونه بارز این مصداق است.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به مهم ترین ویژگی بارز شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) در تبعیت از امام زمان خود از هیچ کوششی دریغ نکرد و تا پای جان در دفاع از حریم وامامت و ولایت ایستادگی کرد و در پایان در این راه به شهادت رسید.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای بسیار مهم این چهار دهه اشاره و تاکید کرد: مشکلات برای جوامع انسانی و اسلامی در تمامی ادوار تاریخ بوده است و حتی در دوران حکومت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امیر مومنان علی (ع) مشکلات بسیاری وجود داشت و امروز هم وجود دارد اما تنها راه حل برون رفت از مشکلات تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب و ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به نقش بسیاری از بزرگان و نخبگان نظامی، حوزوی و دانشگاهی در پیشرفت های مختلف کشور اشاره و بیان داشت: علامه آیت الله مصباح یزدی(ره) به تعبیر رهبری معظم انقلاب جای خالی متفکر و دانشمند شهید مرتضی مطهری و شهید طباطبایی را برای جامعه اسلامی پر کرده بود و نبود ایشان خسارت بزرگی برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور است اما تربیت یافتگان و شاگردان این عالم مجاهد و پارسا باید با مجاهدت های علمی خلاء وجود ایشان را برای کشور پر کنند.
 
گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی صورت گرفت از بانوان خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا و کادر پزشکی و پرستاران جبهه سلامت در برخی شهرهای استان و برخی بانوان نمونه شهرهای مازندران تجلیل شد./950/
ارسال نظرات