۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۷۳۹۶۲
پ
مرکز پژوهش های صداو سیما، کتاب "بيانيه گام دوم؛ اقتصاد مردم‌محور و رسانه" نوشته احمدعلي يوسفی و عبدالله جلالی به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مرکز پژوهش های صداو سیما، کتاب "بيانيه گام دوم؛ اقتصاد مردم‌محور و رسانه" نوشته احمدعلي يوسفی و عبدالله جلالی به چاپ رسانده است.

بیانیه گام دوم انقلاب از طرف رهبر معظم انقلاب سبب شد تا مرکز پژوهش های صدا و سیما در کتابی به بررسی این بیانیه و نقش مردمی اقتصاد و رسانه در آن پرداخته است.

در چکیده‌ی این کتاب، این مطالب آماده است:⁣

شناساندن نقش و جایگاه بی‌بدیل حضور مؤثر مردم در مسائل اجتماعی، یکی از وظایف بزرگ رسانه ملی است و صداوسیما می‌تواند با حضور کنشگرانه از طریق تبیین مشارکت مردمی و اهمیت گفتمان‌سازی آن، نقشی اساسی در تغییر نگرش و بينش مخاطبان ايفا ‌كند.⁣

بر این‌اساس، رسانه ملی باید با اتکا بر کارکردهای آگاهی‌بخشی، آموزشی، بسیج‌کنندگی، تبلیغی و نظارتی خویش، این گفتمان را در لایه‌‌های مختلف زندگی مردم برجسته سازد. ⁣

در اثر حاضر سعی شده‌ است با بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر نقش مشارکت مردمی در تحولات اقتصادی کشور با رویکرد رسانه تاکید شود و پس از بررسی این موضوع در متون دینی، بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، راهبردها و راهکارهای رسانه‌ای را در اختیار برنامه‌سازان و مدیران محترم رسانه قرار دهد.⁣

لازم به ذکر است فایل این مجموعه در سایت اداره‏‌کل پژوهش‏‌های اسلامی رسانه (www.irc.ir) بارگذاری شده است./826/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار
پربازدید
پربحث
پرطرفدارترین