۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۷۴۰۶۴
پورمرجان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در باکو؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا و همت جوانان است

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا و همت جوانان است
ایزن فرهنگی ایران در آذربایجان در مراسم بزرگداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مرهون بركت خون شهدا و همت جوانان ايران است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو برگزار شد.

مراسم چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور عباس موسوي سفیر، اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در ج. آذربایجان، رایزن فرهنگی و کارگزاران و نمایندگان نهادها و مراکز ایرانی مستقر در باکو در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو برگزار شد.

این مراسم پورمرجان رایزن فرهنگی کشورمان در باکو طی سخنانی ضمن تبریک میلاد فرخنده سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: امروز روز ولادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است كه در تقويم ايران به روز زن ثبت شده است. و اين نامگذاري به دليل عظمت آن بانوي فرهيخته و معصوم بوده است .بانوئي كه علي رغم اينكه عمر زيادي نداشت ولي بسيار بابركت و ارزشمند بود و سلسله پاك ائمه اطهار از وجود بابركت ايشان بوده است. بانوئي كه پيامبر اكرم زيباترين و عميق ترين كلمات و جملات را در مورد ايشان بكار برد و در حق كسان ديگري آنرا استفاده نكرد. اگر حضرت مريم سرور زنان عصر خود بوده است پيامبر اكرم فاطمه زهرا را سيده نساءالعالمين خطاب كرد و فرمود او برترين زنان اولين و آخرين است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه به دستاوردهای بیشمار انقلاب اسلامی در طول 42 سال اشاره کرد و گفت: این نمایندگی فرهنگی کتابی با عنوان «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران» به زبان آذربایجانی در سایت رایزنی http://iranmedeniyyetmerkezi.com بارگذاری نموده است که علاقمندان می توانند از سایت مذکور دانلود و مطالعه کنند.اين دستاوردها آنقدر زياد است كه هر خواننده منصفي را متحير مي سازد و اينها همه به بركت خون شهدا و همت جوانان ايران زمين است.

درادامه سیدعباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز طی سخنانی گفت: امسال در شرایطی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن میگیریم که انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان بزرگترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید، در دهه پنجم حیات خود نه تنها در برابر براندازیهای سخت، نرم و هوشمند دشمنان مقاومت کرده، بلكه توانسته است به دستاوردهای قابل توجهی در عرصه های مختلف دست یابد.

وی درادامه اظهارداشت: امام عزیز و بزرگوار ما و معمار کبیر انقلاب اسلامی برای موفقیت، اتکا به بیگانگان و قدرتهای خارجی را انتخاب نکرد زیرا قدرت اصلی را قدرت مردم میدانست و راهی را انتخاب کرد که مردم مرکز ثقل آن بودند. انقلاب اسلامی در سایه روح بلند امام و فداکاری و اعتماد ملت به امام راحل به پیروزی رسید.

موسوی افزود: با وجود اینکه سال بسیار سختی را از بهمن سال گذشته تاکنون پشت سر گذاشته ایم و جنگ تحمیلی اقتصادی و تروریسم اقتصادی و نیز شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کرده است، امروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی با چند سال گذشته متفاوت است. امسال کسانی که در چند سال گذشته می خواستند با تروریسم و جنگ اقتصادی این انقلاب را به زانو درآورند دیگر نیستند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: خوشبختانه امروز به رغم همه مشکلات و فشارهای اقتصادی دشمنان هم در زمینه رونق اقتصاد و هم سلامت جامعه تلاش ما و مقاومت مردم نتیجه داده است. جنگ اقتصادی دشمن شکست خورده و رو به پایان است، آن قاتل جنایتکار شرور و آزاردهنده مردم ایران اکنون رفته است و امروز شرایط ایران اسلامی برای تحولات اقتصادی،کاملا با یک گذشته متفاوت است.

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان تصریح کرد: یکی از اصلیترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در 42 سال گذشته دستیابی به توان بازدارندگی دفاعی بالا است که رزمایشهای اخیر نیروهای مسلح جلوه این قدرت بازدارندگی بود.انقلاب اسلامی در 42 سال گذشته با اقدامهایی از قبیل تجزیه طلبی، ترور، جنگ هشت ساله، تحریمها و فشارهای سیاسی و پیچیده روبه رو بوده است.

موسوی در ادامه بیان داشت: مقامات کاخ سفید نیز در این راهبرد فشار حداکثری خود از دو ابزار تحریم و تهدید استفاده کردند تا جمهوری اسلامی ایران را وادار به سازش کرده و مؤلفه های اساسی قدرت آن را تضعیف کنند.

در مقابل این جنگ روانی دشمن، مقام معظم رهبری اردیبهشت 98 در جمع کارگزاران نظام فرمودند که: «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.» دونالد ترامپ در حالی کاخ سفید را ترک کرد که راهبرد فشار حداکثری او به دلیل قدرت بازدارنده دفاعی ایران منجر به جنگ نشد و ابزارهای تهدید و تحریم، با استفاده از قدرت نرم و دیپلماسی هوشمندانه سبب آمدن ایران به پای میز مذاکره نشده است.

سید عباس موسوی در ادامه اظهارداشت: جمهوری آذربایجان مقصد اول و آخر سفر اخیر منطقه ای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود که خود شاهدی بر این مدعاست.همانطور که رئیس جمهور محترم جناب الهام علی اف پیش تر اشاره کردند مرزهای آذربایجان با ایران، مرز دوستی و توسعه است و بر این باور هستیم که احیای این مرزها می تواند پروژه های همکاری جدیدی برای دوکشور ایجاد کند.

در ادامه مراسم سیدنورالدین دارآفرین خادم رضوی و شاعر اهل بیت (ع) ج. آذربایجان، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل را معجزه ای دانست که تاثیرات آن هم اکنون نیز در اذهان ملت های آزادی خواه جهان تازه است.

وی در ادامه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) دلیل و بهانه ای برای خلقت بود که این امر عظمت و بزرگی آن بانوی گرانقدر را به ما معرفی می کند. آقاي دارآفرين به متاسبت روز زن و سالروز ولات فاطمه زهرا (س) چند غزل در مورد حضرت زهرا را قرائت نمود.

دردانه جعفری عضو آکادمی ملی علوم آذربایجان نیز ضمن تبریک این روزهاي مبارک و فرخنده، بهترین وصف درباره حضرت فاطمه زهرا (س) را سوره کوثر قرآن کریم معرفی کرد و با تشریح آیات قرآنی بر کمال و فضائل اخلاقی آنحضرت که فداکارترین فرد در راه اسلام بود، تاکید کرد.

همچنین میرجعفر ایوب زاده نماینده اداره مسلمانان قفقاز ج. آذربایجان سخنران ديگر اين برنامه بود كه به دریای فضیلت حضرت زهرا (س) اشاره نموده و اين روز را به همه زنان و مردان با ايمان تبريك گفت و به تشریح بیداری اسلامی پس از انقلاب اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و جهان پرداخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در زمانی که فیلسوفان جهان فراموشی دین، ایدئولوژی دینی و دینداری را پیش بینی می کردند، بوقوع پیوست که تاثیری شگرف در جهان داشت. وي گفت امام خميني (ره) انقلابيون را به وسط جامعه كشاند و با دست خالي اين انقلاب به اين عظمت را هدايت نمود.

حجت الاسلام سیدعلی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز میلاد فرخنده دخت نبی اکرم صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام الله دهه فجر را به همه آزادی خواهان جهان و شیفتگان و دوستداران خاتم پیامبران و اهل بیت پاک و مطهرش تبریک و تهنیت عرض نمودند.

نماینده ولی فقیه در سخنانی به تعریف و تقدیم بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان انسانی کامل و نمونه برای بشریت اشاره کرد و افزود: فضائل حضرت فاطمه (س) در کلام پیامبر اعظم اسلام برای انسان ها به کررات تاکید شده و در هر یک از احادیث پیامبر نیز به یکی از فضائل آنحضرت اشاره شده است.

وی در ادامه در خصوص ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) توضیحاتی را ارایه نمود که حضرت امام با درایت، علم، آگاهی و اذن خداوند انقلاب اسلامی را بنیانگذاری نمود و این انقلاب امیدی برای تمامی آزادی خواهان جهان شد.

در اين برنامه همچنين ظاهر ميرورزي به مولودي خواني در مورد حضرت زهرا و نيز اشعاري در مورد انقلاب اسلامي و حضرت امام خميني ( ره) پرداخت./۹۸۸/

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مرهون بركت خون شهدا و همت جوانان ايران است

منبع: سازمان فرھنگ و ارتباطات

ارسال نظرات