۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۷۴۰۶۷
رایزن فرهنگی ایران در پاکستان؛

تبدیل ارزش‌های مادی به ارزش‌های اسلامی مهم‌ترین ھدف انقلاب اسلامی + تصویر

تبدیل ارزش‌های مادی به ارزش‌های اسلامی مهم‌ترین ھدف انقلاب اسلامی + تصویر
رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان در «هم اندیشی اساتید زبان و ادبیات فارسی» گفت: مهمترین هدف آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران، تبدیل ارزش‌های مادی به ارزش‌های اسلامی بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، گردهمایی شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و دانشگاهی پاکستان تحت عنوان «هم اندیشی اساتید زبان و ادبیات فارسی» در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و رایزن فرهنگی کشورمان برگزار شد.

نشست صمیمانه اساتید زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه‌های مختلف اسلام‌آباد در پایتخت پاکستان با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران و «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان و با مشارکت و همکاری بنیاد سعدی و بخش زبان فارسی دانشگاه ملی زبان‌های نوین (NUML) در سالن اجتماعات خانه فرهنگ ایران در راولپندی برگزار شد.

شرکت کنندگان ضمن اینکه فعالیت‌های مفیدی را در زمینه آموزش زبان فارسی در پاکستان انجام می‌دهند، بر لزوم اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی متنوع به مناسبت‌های مختلف در این کشور تاکید کردند.

شخصیت‌های فرهنگی-آموزشی پاکستان اعلام کردند: بزرگداشت رویدادهای مهمی تاریخی و فرهنگی دو کشور همسایه به ویژه در ایام دهه فجر نقش بسزایی درعلاقمند ساختن دانشجویان، دانش آموزان و جوانان پاکستانی به آموختن زبان فارسی دارد.

تعدادی از اساتید پاکستانی زبان فارسی نیز طی سخنانی با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و ضمن ابراز علاقه به زبان فارسی گفتند: فارسی به عنوان یک زبان شیرین و دوست داشتنی محور پیوند و محبت میان دو ملت همسایه ایران و پاکستان است.

سفیر ایران در پاکستان ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: روابط دوستانه ایران و پاکستان نشانگر پیوند فرهنگی تاریخی و دینی دوکشور همسایه و اسلامی است و امیدواریم که ترویج زبان فارسی عاملی برای گسترش بیشتر این مناسبات شود.

حسینی زبان را یکی از مهم‌ترین مشترکات دو ملت ایران و پاکستان دانست و با بیان اینکه زبان اردو و فارسی شباهت‌ها و اشتراکات فراوانی دارند، دو زبان را غیرقابل تفکیک از یکدیگر دانست و بر ضرورت توجه به قرابت‌های زبانی دو ملت همسایه به عنوان یک وجه اشتراک فرهنگی بسیار مهم میان آن‌ها، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: ضروری است تماس‌ها و نشست‌ها میان فعالان حوزه فرهنگ و ادب و زبان دو کشور بیش از پیش افزایش یابد و سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز از هیچ تلاشی برای کمک به تقویت همکاری‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و ادب میان دو کشور دریغ نخواهد کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز طی سخنانی گفت: مهم‌ترین هدف آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران تبدیل ارزش‌های مادی گرا به ارزش‌های اسلامی بود.

خزاعی با ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی در ایران است که در مقایسه با سایر نظام ها و قیام‌های مردمی چهره روشن و برتر فرهنگی خود را به جهان نشان داد.

برنامه‌های فرهنگی متنوع به مناسبت جشن‌های چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی ایران از سوی خانه‌های فرهنگ‌ کشورمان در شهرهای «کراچی» مرکز ایالت سند در جنوب، «پیشاور» مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب، «لاهور» مرکز ایالت پنجاب، «کویته» مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان و شهر «مولتان» به طور هم زمان برگزار می‌شود./۹۸۸/

منبع: سازمان فرھنگ و ارتباطات

ارسال نظرات