۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۷۴۰۸۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نسل‌های آینده باید ۲۲ بهمن را حفظ و صیانت کنند

نسل‌های آینده باید ۲۲ بهمن را حفظ و صیانت کنند
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: نسل‌های آینده باید ۲۲ بهمن را که غلبه ایمان بر کفر است حفظ و از آن پاسداری و صیانت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: ملت ایران بعد از سقوط حکومت پهلوی و سال‌ها سلطه در ۲۲ بهمن جشن آزادی می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن باید در طول زندگی ما و بعنوان خط مشی زندگی ما باید باشد، افزود: نسل‌های آینده باید ۲۲ بهمن را که غلبه ایمان بر کفر است حفظ و از آن پاسداری و صیانت کنند.

آیت الله سلیمانی گفت: به فرمایش رهبرمعظم انقلاب ۲۲ بهمن حکم عید قربان را دارد، چرا که در عید قربان تنها اسماعیل به قربانگاه رفت، اما برای پیروزی انقلاب اسلامی صد‌ها هزار اسماعیل به قربانگاه رفتند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به اکمال رسید و ملت ایران از نعمت ولایت و رهبری بهره‌مند شد و برای نخستین بار از صدر اسلام تا کنون ولایت فقیه جامع الاشرایط در راس یک حکومت اسلامی قرار گرفت.

خود را برای انتخاب یک دولت جوان حزب اللهی آماده کنیم
نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به فرمایش رهبری در دیدار با دانشجویان مبنی بر انتخاب یک دولت جوان حزب اللهی در انتخابات پیش رو، گفت: در آستانه انتخابات باید خود را برای انتخاب یک دولت جوان حزب اللهی آماده کنیم.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: دولت جوان حزب اللهی از مسائل مهمی است که رهبری در گام دوم انقلاب مطرح کرد و گام دوم انقلاب را بری روی دوش جوانان گذاشت تا نیرو‌های جوان و تازه نفس با ابتکارات و ایده‌های جدید وارد میدان خدمت شوند.

وی با تأکید بر داشتن دولتی جوان و تازه نفس با ایده‌های نوین، افزود: در گام دوم انقلاب باید به دنبال دولتی باشیم که هم جوان و هم حزب اللهی و هم با انگیزه جهادی فعالیت کند.

تنها دولت جوان و ۴۲ ساله، دولت رهبر معظم انقلاب بود
نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از دولت روحانی، تصریح کرد: متأسفانه دولت ۶۷ ساله روحانی نشاط و شادابی لازم را برای فعالیت نداشت و در بین دولت‌های قبلی که همه میانسال بودند، تنها دولت جوان و ۴۲ ساله، دولت رهبر معظم انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم پیرزدایی یا میانسال زدایی را مطرح کنیم، گفت: دولت باید حزب اللهی و روحیه جهادی و درد مردم را داشته باشد و مجری منویات رهبری باشد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه سه وظیفه برای دولت آینده متصور هستیم، گفت: تثبیت گذاره دولت جوان نه به معنای پیرزدایی یا میانسال زدایی، بلکه به معنی داشتن انگیزه کاری است که این انگیزه کاری تا حدودی یله و رها شده است.

وی افزود: ما این موضوع را تنها وابسته به اندیشه رهبری نمی‌دانیم که بگوییم رهبری انقلاب به دنبال یک دولت جوان است، بلکه طبیعت جوان حرکت پویا و رو به جلوی انقلاب ما را به چنین نیازی برانگیخته است.

به گفته وی زمانی که صحبت از جوان می‌شود نه هر جوانی نه هر مسؤولیتی، بلکه منظور از جوان، جوان متعهد به انقلاب، وابسته به ولایت و ارزش گرا و آرمان گرا است در غیر این صورت هر جوانی برای ما جوان نیست و هر مسؤولیتی به هر جوانی داده نشود، بلکه مسؤولیتی که نیاز به انرژی و توان و خلاقیت و نوآوری و دلسوزی و تلاش شبانه روزی دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ما به دنبال دولتی هستیم که تفکر رجایی‌ها را برای خدمت به مردم داشته باشد، گفت: ما دولتی مانند دولت شهید رجایی را می‌خواهیم که برای حقوق فعالیت نمی‌کرد بلکه برای خدمت به مردم کار می‌کرد و دولت او دولت نمونه بود.

وی در ادامه با ابراز تاسف از عدم نظارت بر بازار میوه و تره بار و چند نرخی بودن مایحتاج مردم، اظهار داشت: ما دولتی می‌خواهیم که نظارت بر مایحتاج عمومی داشته باشد./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات