۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۷۴۰۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است

بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است
چهارمحال و بختیاری - امام جمعه شهرکرد گفت: بختیاری‌ها در طول تاریخ انقلاب نشان داده اند وقتی پای ارزش‌های دینی و اسلامی در میان باشد، قومیت برای آن‌ها معنایی ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ بختیاری‌ها در شکل گیری انقلاب اسلامی، به تشریح بیعت تاریخی و ماندگار آن‌ها در ۲۰ بهمن ماه ۵۷ پرداخت و اظهار کرد: بختیاری‌ها در آن روز‌ها با همه توان به میدان آمدند و نشان دادند وقتی پای ارزش‌های دینی و اسلامی در میان باشد، قومیت برای آن‌ها معنایی ندارد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بختیار نخست وزیر رژیم شاهنشاهی از خطه بختیاری بود، اما مردم غیور بختیاری به او پشت و با امام بیعت کردند، افزود: بیعت بختیاری‌ها یک بیعت ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی ایام الله دهه فجر را بهترین فرصت برای بیان دستاورد‌های انقلاب در همه ابعاد دانست و گفت: اگر چه ممکن است به خاطر آن که در بطن انقلاب هستیم از دستاورد‌های آن غافل باشیم، اما به یقین دنیا و همه کشور‌ها نسبت به دستاورد‌های انقلاب اسلامی اذعان دارند و این چیز کمی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست و در همه ابعاد فراگیر است، خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است عملکرد ضعیف برخی از مسؤولان سبب شده باشد مردم گلایه‌مند باشند، اما به هیچ عنوان نباید نسبت به آینده نظام و انقلاب اسلامی ناامید و مأیوس باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راه انقلاب مشخص است و این راه با قدرت ادامه باید پیدا کند، افزود: اگر می‌خواهیم این انقلاب همچنان پرتوان و پرقدرت به راه خود ادامه دهد باید همانند روز‌های نخست شکل گیری آن، بانشاط و شادات وارد عرصه عمل شویم که در این بین جوانگرایی و سپردن کار‌ها به جوانان نقش اساسی و راهبردی دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در متن جامعه است، گفت: حاج قاسم‌ها در این مرز و بوم بسیارند؛ مبادا اجازه دهیم ارزش‌های انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به بیعت همافران با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و ادامه داد: بیعت همافران در آن زمان سبب شد ابهت دستگاه نظامی شاهنشاهی شکسته شود و این نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه جامعه با انسان‌های راحت طلب به مقصد نمی‌رسد و این یک اصل است، ابراز کرد: به یقین افرادی که توان و تحمل سختی را دارند در جامعه موفق هستند و سبب رشد و پیشرفت در جامعه می‌شوند./۹۴۵۷/پ202/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبد الناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
درود بر مردم دلیر شهرکرد
0
0