۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۷۴۱۰۴
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد؛

استکبار جهانی با اصل اسلام مشکل دارد نه با شیعه و سنی

استکبار جهانی با اصل اسلام مشکل دارد نه با شیعه و سنی
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: استکبار جهانی با عملکردی که از خود نشان داده است این مهم را به اثبات رسانده که دشمنی اش با سنی یا شیعه نیست، بلکه با اصل اسلام مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در نشست بانوان فرهیخته تقریبی استان کرمانشاه که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بین شیعه و سنی مشترکات بسیار زیادی داریم که این مشترکات می تواند زمینه ساز وحدت بیشتر در بین این مذاهب شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر بانوان ایرانی که حضرت فاطمه (س) را به عنوان اسوه خود قرار داده اند می توانند برای دیگر زنان جهان اسلام و حتی دیگر ادیان بهترین الگو باشند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: نگاه اسلام به زن و مرد یک نگاه منصفانه و عقلانی است و بی شک با وجود زن و مرد جامعه سبک و سیاق درست و صحیح را به خود می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین زوجین و همسران باید برای داشتن یک زندگی خوب و مناسب و دور بودن از هیاهوهای زندگی، سبک اسلامی را به عنوان الگوی خود در زندگی قرار دهند.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از امتیازات زن مسلمان داشتن یک الگوی کامل برای زندگی دنیوی و  اخروی است و این الگو کسی نیست جز حضرت فاطمه زهرا (س).

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) نمونه کامل یک انسان است، افزود: بی گمان اگر جهان در مسیر سیره این بزرگ بانوی اسلامی در حرکت بود هرگز شاهد این همه مشکلات و معضلات فرهنگی، اخلاقی و... در زندگی بشر امروزی نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استکبار جهانی با عملکردی که از خود نشان داده است این مهم را به اثبات رسانده که دشمنی اش با سنی یا شیعه نیست، بلکه با اصل اسلام مشکل دارد.

براساس این گزارش در این نشست برخی از بانوان فرهیخته اهل سنت کرمانشاه سخنانی را بیان کردند./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات