۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۷۴۱۷۴
امام جمعه بابلسر:

روحیه انقلابی آیت الله نظری پس از انقلاب نیز حفظ شد

روحیه انقلابی آیت الله نظری پس از انقلاب نیز حفظ شد
مازندران - حجت الاسلام قلی پور با بیان این که در روحیه انقلابی آیت الله نظری(ره) پس از انقلاب تغییری ایجاد نشد، گفت: ایشان به عهد و پیمان خود پس از انقلاب نیز پایبند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر شنبه شب در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه از سوی بیت آیت الله ایازی(ره) در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) رستمکلا برگزار شد، فقدان یک عالم را مصیبت بزرگی دانست و گفت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده است فقدان یک عالم مصیبتی است که به هیچ عنوان جبران نمی شود و رخنه و شکافی است که پر شدنی نیست.

وی همچنین به روایت دیگری از امام صادق(ع) اشاره کرد و با بیان این که یک عالم وقتی از دنیا می رود نقصانی در عالم زمین به وجود می آید، افزود: در روایت دیگری از آن امام همام آمده، آنچه که برای ابلیس محبوب است این است که یک فقیه از دنیا برود.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود از آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) به عنوان عالمی انقلابی یاد کرد و با بیان این که این عالم وارسته یکی از مصادیق اولی الالباب است، تصریح کرد: این عالم وارسته در طول عمر با برکت خود به عهد الهی پایبند بود.

امام جمعه بابلسر با بیان این که روحیه انقلابی آیت الله نظری(ره) قبل و پس از انقلاب تغییری نکرد، ادامه داد: این عالم انقلابی پس از انقلاب نیز به عهد و پیمان خود پس از انقلاب نیز پایبند بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) اهل تهجد، شب زنده داری و ولایت مداری بود، تصریح کرد: بیت این عالم وارسته همواره ملجأ و پناهگاه مردم به ویژه محرومان و نیازمندان بود.

حجت الاسلام قلی پور به ارتباط مستحکم آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این عالم انقلابی پیش از انقلاب همراه با نهضت امام، نامه همراهی مردم منطقه با انقلاب را به نوفل لوشاتو خدمت امام خمینی(ره) بردند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در توصیه ها و سفارش های خود بر ضرورت اطاعت پذیری و تبعیت از مقام معظم رهبری تأکید داشتند، افزود: این عالم پارسا، مدافع راستین انقلاب و ولایت بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که همه افتخار آیت الله نظری(ره) روضه خوانی برای اهل بیت(ع) بود، ادامه داد: این عالم مجاهد در کنار ارادت به اهل بیت(ع)، همواره ملجأیی مطمئن برای مردم بود.

وی با بیان این که آیت الله نظری(ره) آنچه که می توانست برای مردم انجام دهد دریغ نمی کرد، افزود: این عالم بزرگوار در گره گشایی از کار مردم و رسیدگی به امور نیازمندان از آبروی خود مایه می گذاشت.

حجت الاسلام قلی پور، دستگیری از نیازمندان را از جمله ویژگی های این عالم وارسته عنوان کرد و گفت: انفاق و رسیدگی از نیازمندان و فقرا در زندگی این عالم انقلابی موج می زد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات