۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۴۰۳۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

ساده زیستی و همراهی با مردم، عامل نفوذ معنوی آیت الله نظری در جامعه بود

ساده زیستی و همراهی با مردم، عامل نفوذ معنوی آیت الله نظری در جامعه بود
مازندران - نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آیت الله نظری علم، زهد، تقوا، عرفان و اخلاق واقعی را در هم آمیخت و به شخصیتی ماندگار تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه امروز از سوی نماینده ولی فقیه در استان با حضور جمعی از علما، روحانیان و مسؤولان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی کارنامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم، مازندران و دیار طبرستان را مهد عالمان و فرهیختگان دینی معرفی کرد و گفت: با بررسی منابع مختلف بیش از هزار عالم برجسته در ادوار مختلف تاریخی در مازندران ظهور و بروز کرده اند.

وی با بیان این که متأسفانه مازندران در نگاه بیرونی به دریا، جنگل و گردشگری خلاصه می شود، افزود: این در حالی است که دیار طبرستان از سرمایه های عظیم دینی در تاریخ بهره مند بوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که متأسفانه مازندران به حیات خلوت عده ای خاص تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید عالمان و اندیشمندان دینی این دیار بیش از پیش به مردم معرفی شوند و یاد و نام آنها زنده و پویا باقی بماند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله نظری خادم الشریعه گفت: این عالم پارسا و مجاهد، علم، زهد، تقوا، عرفان و اخلاق واقعی را در هم آمیخت و به شخصیتی ماندگار تبدیل شد.

وی با بیان این که وجود علما و بزرگان دینی جزء برجستگی های مازندران است که باید بیشتر معرفی شود، تصریح کرد: اگر می خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم باید خود را به سلاح علم مسلح کنیم و قلم، بیان و فکر ما باید با علم همراه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به چند ویژگی آیت الله نظری اشاره کرد و با بیان این که علم و دانش بالای حوزوی را نخستین شاخصه این عالم پارسا عنوان کرد و گفت: این فقیه وارسته، شخصیت های بزرگی را در مکتب خود تربیت و پرورش داد و به جامعه اسلامی روانه کرد.

حجت الاسلام حسینی کارنامی، زهد و تقوا را دومین ویژگی مهم و برجسته آیت الله نظری خادم الشریعه عنوان کرد و افزود: علم و دانش وقتی با تقوا عجین شود اثرگذاری آن در جامعه بسیار بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه زندگی بسیار ساده ای داشت، ادامه داد: امروز نیز طلاب و روحانیان اصیل باید این سبک زندگی را مورد توجه خود قراردهند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مواسات و همدلی را سومین ویژگی آیت الله نظری خادم الشریعه برشمرد و گفت: این عالم پارسا همه عمر خود را در میان مردم و با مردم بود و همین مسأله موجب محبوبیت ایشان در میان مردم شد.

حجت الاسلام حسینی کارنامی به خطبه های آتشین آیت الله نظری خادم الشریعه در دوران خفقان طاغوت اشاره کرد و افزود: ایشان در مسجد جامع ساری در سال 32 در دفاع از مردم کشاورز و فقیر با قدرت از حکام وقت انتقاد می کرد و از کسی واهمه ای نداشت.

وی با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه از پیشگامان نهضت انقلاب در مازندران بود، ادامه داد: این عالم مجاهد، انقلابی پس از انقلاب نبود بلکه دارای سوابق روشن انقلابی در دوران مبارزات نهضت هستند.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود اصالت خانوادگی و شرافت را چهارمین ویژگی آیت الله نظری خادم الشریعه برشمرد و گفت: این عالم وارسته پدر معنوی استان بود که باید یاد و خاطره ایشان همواره زنده بماند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی به نفوذ معنوی آیت الله نظری خادم الشریعه در جامعه اشاره کرد و افزود: این عالم پارسا همه عمر برای خدا کار کرد و هیچ گاه در مسیری غیر از این گام برنداشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ولایت مداری آیت الله نظری خادم الشریعه اشاره کرد و گفت: پیام دقیق و مهم مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت این عالم مجاهد و پارسا، خود گویای جایگاه انقلابی این شخصیت برجسته استان است./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جاویدان مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
با سلام. ممکنه صوت سخنرانی ایشون در جلسه را منتشر کنید. ممنون
1
0