۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۲۲۴
امام جمعه بیرجند:

حماسه‌ای که نیرو‌های مسلح آفریدند در طول تاریخ فراموش نشدنی نیست

حماسه‌ای که نیرو‌های مسلح آفریدند در طول تاریخ فراموش نشدنی نیست
خراسان جنوبی - حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: پیکره ارتش با وجود قدرت جهنمی استکبار جهانی در قبل از انقلاب با وجودی که جانش در خطر بود اما حاضر به خیانت نبود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با کارکنان پایگاه شکاری شهید حسینی به مناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: در مباحث انسان شناسی انسان با حیوان موارد مشترک زیادی دارد اما 30 تا 40 مورد تفاوت دارد و بخشی از آن تفاوت‌ها مربوط به خواسته‌های روحی انسان است که با امور حیوانی خوراک و شهوت کاری ندارد.

وی افزود: خدا که خالق زیبایی‌ها است خود او زیباست و بهترین زیبایی آن است که انسان به رنگ خدا درآید. زیبایی رنگ و بوی خدایی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از فرق‌های انسان با حیوان این است که حیوانات در قالب خلق شدن مبدا و مقصد دارند و شیوه کار یکنواخت است دیگر نمی‌توانند غیر آن باشد، اما انسان اینگونه نیست شاید مهمترین مسئله درک این مفهوم این باشد که انسان باید فردایش را خودش خلق کند اما حیوان در ریلی که قرار دارد نمی‌تواند فردایش را انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: انسان چند نوع لباس می‌تواند بپوشد یعنی انتخابگر است و از میلیون‌ها طرح و لباس برای خود انتخاب کند. انسان استعداد زیادی دارد و اختیار دارد انتخاب کند کسی که زیبایی‌ها را انتخاب می‌کند زیباست کسی که عدل، تقوا، خودسازی عبودیت و بندگی را انتخاب می‌کند زیباست و ارزش بشر در انتخاب است.

امام جمعه بیرجند خطاب به نیروهای هوایی گفت: در 19 بهمن آن سالها افرادی از جنس شما با رنگ و بوی خدایی حماسه آفریدند که در تاریخ فراموش نمی‌شود و امروز هم ملتها بیدار شدند و علیه حکومت‌های فاسد چه در لندن و چه در پاریس فریاد عدالت را سردادند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: پیکره‌ ارتش با وجود قدرت جهنمی استکبار جهانی در قبل از انقلاب با اینکه جانش در خطر بود، اما حاضر نبود خیانت کند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی این انتخاب را با خون خود امضا کردند گفت: این زیبایی است که بعد از 42 سال ارتش و نیرو‌های مسلح پای حرف خود ایستاده و حماسه‌هایی آفریدند که در طول تاریخ فراموش نشدنی نیست.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در بهمن 57 دل‌های مردم و دل‌های نظامیان به هم گره خورد و این نشانه و نور انقلاب اسلامی بود افزود: زمانی که کشور در تور عنکبوتیِ استعمارگران گرفتار بود دست الهی خداوند بر سر انقلاب بود تا دست استعمارگران از کشور کوتاه شد.

امیر بهرام نژاد به بیعت تاریخی همافران با امام خمینی در 19 بهمن57 اشاره کرد و گفت: ما وارثان همان سربازان امامیم و وظیفه داریم از انقلاب و ایران دفاع کنیم.

ارسال نظرات