۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۶۶۴۰۳
نماینده ولی‌ فقیه در خراسان جنوبی:

ایجاد نظم در جامعه یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی است

ایجاد نظم در جامعه یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی گفت: ایجاد نظم و امنیت در جامعه یکی از رسالت‌های ارزشمند نیروی انتظامی است تا شاهد جامعه‌ای زیبا و افتخارآفرین باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی خراسان جنوبی، با اشاره به رسالت‌های نیروی انتظامی در جامعه، اظهار داشت: نیروی انتظامی رسالت‌های خطیری در ایجاد امنیت کشور دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان در کمین نشسته و از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی در کشور استفاده می‌کنند نیروی انتظامی باید هوشیار بوده و در مواقع حساس و مهم وارد عمل شود تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی اضافه کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا با تهاجم فرهنگی جامعه را به انحطاط کشیده و جوانان جامعه را از ارزش‌های اسلامی دور کنند که در این راستا باید نیروی انتظامی با پایمردی متناسب با حرکت دشمنان ورود کرده و به این طریق نظم و امنیت کشور را تأمین کند.

 وی با اشاره به هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه، ادامه داد: هجرت پیامبر (ص) موجب ایجاد حکومتی زیبا شد که دوست و دشمن به زیبایی آن اعتراف کردند؛ چراکه با این هجرت عدل در جامعه حکم‌فرما شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی تصریح کرد: البته عدل معانی گوناگونی دارد گاهی به این معنی است که بر اساس ظرفیت هر موجودی آنچه استحقاق دارد به او عطا شود و گاهی به معنای هر چیزی در جای خودش قرار گرفتن است و یا به معنای عدم تبعیض در شرایط مساوی است.

وی خاطرنشان کرد: معنای دیگر عدل که متفاوت و مهم است موزون بودن است که شامل امور تکوینی و تشریعی می‌شود به‌عنوان نمونه یک نقاش و خوشنویس رمز موزون بودن را رعایت کرده‌اند که زیبایی خلق‌شده است و یا خداوند متعال که عالم را متناسب خلق کرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به آثار عدل، افزود: عدل آثار بسیاری دارد که در مفهوم کلی آن به آثار بیرونی و درونی تقسیم می‌شود و آثار بیرونی که زیبایی است و آثار درونی آن نظم و استحکام است که در هر دو صورت زیبا و افتخارآفرین است.

وی اضافه کرد: اما متأسفانه گاهی می‌بینیم که جامعه اصول، عقیده و پیمانی ندارد و به همین دلیل از درون بنیانی سست دارد و از بیرون هم زشت است که این نازیباست و عین ظلم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی خراسان جنوبی، اظهار داشت: خدمت‌رسانی تنها در چارچوب خدمت نیست بلکه وقتی با پایمردی شما جوانی از آسیب‌های متعدد دشمنان در جامعه حفظ می‌شود در حقیقت عین خدمت است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات