۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۷۴۲۷۳
همگام با انقلاب:

انقلاب اسلامی بسیاری از نظریه ها درباره انقلاب ها را به چالش کشاند

انقلاب اسلامی بسیاری از نظریه ها درباره انقلاب ها را به چالش کشاند
کرمانشاه - آیت الله میریونسی گفت:انقلاب اسلامی بسیاری از نظریه ها درباره انقلاب را به چالش کشاند تا جایی که بسیاری از نظریه پردازان نظریات خود را در این باره تغییر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در دیدار با جمعی از یادگاران هشت دفاع مقدس، مبارزان انقلابی و  نیز علما و روحانیون کنگاوری اظهار داشت: انقلاب اسلامی شاید در ظاهر یک انقلاب به مانند سایر انقلاب ها باشد، ولی اختلافات بین این انقلاب با سایر انقلاب هاست که باید نسبت به آنها دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

تولیت حوزه علمیه کنگاور در ادامه گفت: این انقلاب بر پایه پیاده کردن اسلام و معنویات شکل گرفت در حالی که زیرساخت بسیاری از انقلاب های دیگر در جهان مسایل سیاسی، اقتصادی و... بوده است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: نزدیک به 2 دهه مبارزه امام راحل و ملت ایران  در برابر نظام ستم شاهی که مورد حمایت کشورهای استکباری بود، کاری بسیار عظیمی است که در جهان نمونه های بسیاری کمی از آن را مشاهده می کنیم.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: انقلابی که ریشه های آن معنویت، عدالت و... باشد، بی شک هرگز در آینده دچار مشکل بدان معنایی که ما تصور می کنیم نمی شود، البته شاید در برهه هایی از تاریخ تحت تاثیر دشمنی های معاندان قرار بگیرد.

تولیت حوزه علمیه کنگاور ادامه داد: امام خمینی (ره) با انقلاب خوب عملا بسیاری از نظریه ها درباره انقلاب را به چالش کشاند تا جایی که بسیاری از نظریه پردازان نظریات خود را در بحث انقلاب ها تغییر دادند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: انقلاب ایران یک انقلاب برای یک برهه خاص نبود، بلکه این انقلاب به معنای واقعی بسیاری از واژه ها را تغییر داد، واژه هایی همانند دین، معنویت و... دوباره در جامعه بشری رنگ گرفتند.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنابراین باید گفت که این انقلاب به نوعی دین مبین اسلام را که در حال فراموشی بود را دوباره زنده  کرد.

تولیت حوزه علمیه کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین انقلاب اسلامی باعث گردید که دین دوباره وارد اجتماع شود و از شکل شخصی و سکولار خویش خارج شود که این کار کمی در این برهه خاص از تاریخ بشریت نبود./1400/

ارسال نظرات