۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۷۴۲۷۴
همگام با انقلاب:

انقلاب اسلامی انحصار انقلابی را از مارکسیسم بیرون آورد

انقلاب اسلامی انحصار انقلابی را از مارکسیسم بیرون آورد
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه گیلانغرب گفت: انقلاب اسلامی از هیچ انقلابی قبل از خود پیروی نکرد بلکه انحصار انقلابی را از مارکسیسم بیرون آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام قدرت الله خدابنده لو امروز در نشست بصیرتی که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در حوزه علمیه گیلانغرب برگزار گردید، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران که بزرگترین تحول و تغییر قدرت در طول تاریخ ما بود و اساس سلطنت و حکومت فردی را به حکومت مردمی تبدیل کرد، شایسته‌ آن است که از ابعاد گوناگون مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

‍مدیر حوزه علمیه گیلانغرب تاکید کرد:  به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین ابعاد بررسی انقلاب، نگاه کلان به این پدیده الهی است، «نگاه‌های جزئی، نگاه به حوادث میانه‌ راه و نگاه به اُفت‌وخیزها، خیلی گویا نیست؛  باید نگاه کلان و فراگیر به انقلاب اسلامی در سطح افکار عمومی زنده بشود و به آن توجه پیدا بشود.

این استاد حوزوی ادامه داد: این نگاه کلان به انقلاب موجب می‌شود که ما به مسائل جزئی و کوچک اهمیت بیش از حد ندهیم و به عظمت انقلاب و حرکت عمومی انقلاب که در طول این سال‌ها، با قدرت و قوت ادامه داشته و پیشرفت روزبه‌روز ملت ایران نگاه کنیم و بتوانیم موانع و آسیب‌های امروز انقلاب را به خوبی و بر اساس اولویت تحلیل کنیم.

حجت الاسلام خدابنده لو بیان کرد: مبتنی بر همین نگاه کلان، می‌توان گفت، یکی از شعارهای بنیادین انقلاب، «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بوده و هست. شایسته است یک بار دیگر مفهوم این شعار متعالی انقلاب را بازخوانی نماییم.

مدیر حوزه علمیه گیلانغرب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به‌طور خلاصه انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) تحقق پیدا کرد و یکی از علل اصلی موفقیت این اندیشه، این است که امام راحل(ره) با اصول و شاخص‌های غربی وارد دنیای سیاست و تشکیل حکومت نگردید؛ از این روی در مرحله انقلاب و براندازی شاه، از قواعد و روشهای انقلاب مارکسیستی استفاده ننمود.

‍مدیر حوزه علمیه گیلانغرب ادامه داد: انقلاب اسلامی بر خلاف نظریه‌پردازان غربی، واکنش به معضلات نبود، بلکه دارای فلسفه‌ای عمیق و سیاسی و خاص خود بود وگرنه تا امروز تداوم پیدا نمی‌کرد. انقلاب اسلامی از هیچ انقلابی قبل از خود پیروی نکرد بلکه انحصار انقلابی را از مارکسیسم بیرون آورد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همچنین در مرحله تثبیت نظام جمهوری اسلامی هم از اصول و ارزشهای لیبرالیستی فاصله متعادل و منطقی را جهت حفظ استقلال آرمانهایش رعایت نمود لذا باید گفت ویژگی خاصی که موجب شد انقلاب اسلامی ایران تا امروز دوام بیاورد، همین استقلال در عرصه فکر و عمل است.

حجت الاسلام خدابنده لو تصریح کرد: واضح است که در عصر حاضر- یعنی در دهه پنجم انقلاب- ضرورت این فاصله گذاری هویتی برای گام دوم انقلاب یعنی مرحله «تمدن سازی» بیشتر است و استقلال در مسیر، اگر از استقلال در شروع مهم‌تر نباشد قطعا کمتر نیست.

‍مدیر حوزه علمیه گیلانغرب در ادامه سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این مدت زمان اشاره کرد و گفت: استقلال در تصمیم‌گیری، حفظ تمامیت ارضی کشور، و رساندن ایران به عزّت و کرامت لایق خود، ارتقاء جایگاه ایران در جهان، صدور شعارهای انقلاب و الهامبخشی به حق‌طلبان عالم، گسترش آزادی‌های عمومی، تشویق جوانان به آزاداندیشی و طرح آزاد مباحث، گسترش برخورداری‌های عمومی و امکانات مادی، پیشرفت در معنویات و امکان سیر تکاملی در فضای انقلاب از جمله این دستاوردهاست.

‍مدیر حوزه علمیه گیلانغرب به برخی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: گسترش عدالت اجتماعی، اهتمام به مبارزه با فساد و برخورد با عوامل فساد، توان ایستادگی در برابر زورگویان و سلطه‌طلبان جهانی، رشد علمی و صنعتی و... را باید از دیگر دستاوردهای این نظام الهی عنوان کرد./1400/

ارسال نظرات