۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۷۴۳۱۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

درخشش و نفوذ انقلاب اسلامی در جهان بر پایه تولید علم است

درخشش و نفوذ انقلاب اسلامی در جهان بر پایه تولید علم است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، آینده و درخشش و نفوذ انقلاب اسلامی ایران در جهان را بر پایه تولید علم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از اعضای بنیاد ملی نخبگان استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به پیشرفت های گسترده کشور در طول 42 سال اخیر دانست و گفت: ملت ایران با خودباوری و تکیه بر توان داخلی به پیشرفت هایی دست پیدا کردند که موجب تحیر دنیا شده است.

وی با بیان این که پیشرفت های صورت گرفته در چهار دهه اخیر به هیچ عنوان قابل مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست، افزود: پیشرفت هایی که در طول همه این سال ها صورت گرفت، ایران اسلامی را از وابستگی به بیرون بی نیاز کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی از ظرفیت های بالایی برای رشد وتوسعه همه جانبه برخوردار است، ادامه داد: بهره گیری صحیح از این توانمندی های داخلی می تواند کشورمان را به اوج اقتدار برساند.

امام جمعه ساری با بیان این که آینده و درخشش و نفوذ انقلاب ما در جهان بر پایه علم است، تصریح کرد: اگر کشور از لحاظ علمی رشد کند به طور حتم جایگاه ایران اسلامی در عرصه های مختلف دو چندان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که باید از درون خودمان را قوی کنیم، افزود: اگر بخواهیم در برابر توطئه ها و دشمنی ها ایستادگی کنیم باید از درون قوی باشیم و لازمه آن تقویت بعد علمی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تا زمانی که تولید علم به بدنه اجرایی کشور متصول نشود، بدنه اجرایی حرکت نخواهد کرد یا کند حرکت می کند، خاطرنشان کرد: اگر ساز و کار نداشته باشیم که علم به بدنه مملکت وصل شود فایده ای نخواهد داشت.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه برخی ها می کوشند نخبگان کشورمان را بدبین و مأیوس کنند، ادامه داد: بخشی از فرار مغزها انگیزه سیاسی دارد، آنها به طور قطع تنها به دنبال علم نخبگان ما نیستند بلکه انگیزه سیاسی دارند.

وی با بیان این که ایران اسلامی در حال حاضر رتبه شانزدهم جهان در تولید علم را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: به طور حتم ایران اسلامی با توجه به توانمندی و ظرفیت بالایی که دارد می تواند این رتبه را ارتقا ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با تأکید بر بهره گیری مناسب از توان و ظرفیت نخبگان و استعدادهای برتر در عرصه های مختلف، افزود: متأسفانه محصول بنیاد نخبگان و استعدادهای درخشان ما را کشورهای دیگر می برند، چون زمینه بهره گیری از چنین افرادی در کشورمان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید از تولید علم در کشور بیش از پیش حمایت شود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های بالای علمی که در کشور وجود دارد در جهت رشد و توسعه علمی بیشتر استفاده شود.

امام جمعه ساری با بیان این که اگر ظرفیت نخبگان علمی در بخش های مختلف به خوبی استفاده شود به راحتی می توانیم از موانع و مشکلات به وجود آمده عبور کنیم، تصریح کرد: کشور برای عبور از مشکلاتی که دشمنان برای ما به وجود آورده نیازمند بهره گیری از توان نخبگان جوان است./950/

ارسال نظرات