۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۷۴۳۲۳
همگام با انقلاب؛

پیشرفت های کشور محصول خودباوری، تفکر انقلابی و اعتماد به جوانان مؤمن است

پیشرفت های کشور محصول خودباوری، تفکر انقلابی و اعتماد به جوانان مؤمن است
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران، پیشرفت‌های ۴۲ ساله کشور در عرصه‌های مختلف را محصول خودباوری، تفکر انقلابی و اعتماد به جوانان مؤمن دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به چهار دهه پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: دستاوردهای 42 ساله انقلاب اسلامی در سایه ایمان راسخ، تفکر انقلابی، خودباوری و اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی به دست آمده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بدون رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی نمی رسید، خاطرنشان کرد: شاخصه هایی در بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی وجود داشت که در سایر رهبران مذهبی جنبش های گذشته دیده نمی شد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) که خود تربیت شده مکتب اسلام بود تنها به انجام تکلیف الهی خود عمل می کرد، بیان داشت: ایشان با همراه کردن توده مردم توانست انقلاب اسلامی را پایه گذاری کند که امروز دنیای غرب به سرکردگی آمریکا در برابر عظمت آن زانو زده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، حضور یک مرجع دینی در رأس نهضت انقلاب را از جمله شاخصه های مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: همراهی و حضور در صحنه مردم در جریان نهضت انقلاب، موجب آغاز یک قیام ملی علیه طاغوت دو هزار و 500 ساله شد.

وی با بیان این که خودباوری و اتکا به توانمندی های داخلی دستاورهای ارزشمندی است که امام خمینی(ره) به پشتوانه انقلاب اسلامی به ملت ایران هدیه داد، افزود: دشمنان این ملت با فشار، تحریم و تهدید تلاش کردند مردم ما را همواره وابسته خود نگه دارند تا بتوانند با سلطه بر این ملت اهداف شوم خود را محقق کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، تصریح کرد: امروز که 42 سال از عمر با برکت این انقلاب الهی می گذرد، ایران اسلامی در قله پیشرفت و تعالی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمن در این 42 سال هر چه در توان داشت برای جلوگیری از قطار پیشرفت و توسعه ملت ایران به میدان آورد، ادامه داد: اما ایستادگی و مقاومت این ملت در سایه رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: نهال نوپای انقلاب اسلامی به برکت 42 سال مجاهدت و تلاش همه جانبه این ملت به درخت تنومندی تبدیل شده که در برابر قدرت های جهانی با سربلندی و سرافرازی می ایستد.

وی با اشاره به این که تجربه 42 ساله انقلاب اسلامی نشان داد که تنها راه پیشرفت کشور تکیه بر توانمندی های داخلی و اعتماد به نخبگان و جوانان این کشور است، تصریح کرد: ایران اسلامی در سخت ترین شرایط تحریمی امروز به یک الگو در عرصه های علمی، دفاعی و پزشکی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمنان از این همه پیشرفت و توسعه به شدت عصبانی هستند، گفت: نادیده گرفتن این پیشرفت ها و ناچیز جلوه دادن آن با تبلیغات دروغین و غیر واقعی تنها کاری است که این روزها دشمنان ملت ایران به آن مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راه انقلاب اسلامی روشن است و هیچ قدرتی نمی تواند مانع حرکت آن شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی خود به زودی به عنوان یکی از قدرت های تعیین کننده جهانی تبدیل خواهد شد همان طور که امروز در منطقه محور است.

استاد حوزه علمیه مازندران، بیانیه گام دوم انقلاب را گنجینه ای ارزشمند برای حرکت رو به رشد ملت ایران در سال های پیش روی دانست و خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسؤولان کشور وظیفه دارند این بیانیه را به عنوان محور همه تصمیم گیری و برنامه ریزی های خود در نظر بگیرند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات