۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۶۷۴۵۰۰
همگام با انقلاب؛

ضرورت برطرف شدن موانع تحقق فرهنگ انقلابی اسلامی

ضرورت برطرف شدن موانع تحقق فرهنگ انقلابی اسلامی
امروز نیاز به تحقق فرهنگ اصیل اسلامی انقلابی بیش از گذشته احساس می شود و این مساله مهم باید از مسؤولان اجرایی و علمی کشور مطالبه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال مهر نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا به اهمیت توجه به فرهنگ اسلامی انقلابی و موانع تحقق آن با اشاره به برگزاری باشکوه جشن پیروزی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: امسال ملت بزرگ ایران این جشن را با توجه به فضای مجازی و حضور با خودرو و موتورسیکلت در اماکن عمومی هیجان ملی و دینی خود را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه افزود: یکی از موانع تحقق فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه حضور افکار منحط با دخالت نفوذی ها است، هنگامی که دشمن در دفاع مقدس نتوانست به حداقل اهداف خود برسد به دنبال تفکرات وارداتی اندیشه های آن سوی مرزها به داخل کشور شدند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه ابراز داشت: آنها در لباس های مبدل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نفوذ کردند و از خلاء شخصیت‌هایی مثل همت، بروجردی، زین الدین، همدانی، باکری و خرازی و شهدای که در خطوط اول جنگ می جنگیدند، سو استفاده کردند.

وی افزود: این افراد یا در احزاب ملی گرا یا در قالب اصلاحات چی بانفوذ در ادوار مختلف مجلس موجب اعمال نظرهای خود شدند گرچه توده امت اسلام همواره چشم به مسیری دوخته است که با اشارت رهبری معظم این انقلاب معبر ها گشوده می شود و اهداف از پیش تعیین می گردد.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این موانع تحقق فرهنگی اسلامی انقلابی در جامعه را مرتفع کنیم باید امید خود را از غرب به طور کامل قطع کنیم و به این باور برسیم که اتکا به نیروهای داخلی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از فرهنگ دینی و به وجود آوردن سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی، التزام عملی به مطالبات الهی و حفظ حدود  همراه با بصیرت و معرفت می‌تواند این موانع را از بین ببرد.

وی ادامه داد: باید ما از همه نوع وابستگی ها به آن سوی مرزها قطع امید کرده و چشم بپوشیم و با امید و باور به اندیشه ایرانی اسلامی بتوانیم از داشته های خود استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: عدم فعالیت های علمی فرهنگی و تبیین گری از عمده مشکلات فرهنگی است که افراد نتوانستند در این زمینه به رسالت خود اقدام نمایند، باید شخصیت های فکور علمی فرهنگی، آیت الله مصباح یزدی را الگوی خود قرار دهند و با حضور در مراکز علمی دانشگاه‌ها و اجتماعات به تبیین اهداف عالی انقلاب و اهداف تمدن‌ساز نظام اسلامی و اثربخشی امت واحده قرآنی به امر جامع انسجام، وحدت و یکپارچگی و دستاوردهای مهم او در به زانو درآوردن صهیونیسم، استکبار و قدرت‌های شیطانی به هوشیاری و هوشمندی جامعه اقدام نمایند.

 وی یادآور شد: تساهل و تسامح عمده مانع تحقق فرهنگ اسلامی انقلابی در جامعه امروز است هم باید همه مدیران علمی جامعه و هم مدیران اجرایی با ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری روند رو به ترقی و تکامل در وصول به یک جامعه ایده آل انقلابی اسلامی همزمان با هم بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تاکید کرد عمل به کلید واژه های سخنان مقام معظم رهبری راه‌گشای موانع تحقق فرهنگ انقلابی است باید دولت جوانان حزب اللهی با شناخت مبانی امام و رهبری به عنوان مجری منویات  موانع تحقق فرهنگ اسلامی انقلابی را برطرف کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین موانع تحقق و فرهنگ اسلامی انقلابی عدم رویکرد به علوم انسانی اسلامی است باید با تولید محتوا های متنوع در این زمینه این موانع برطرف شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
چرا سازمان اطلاعات سپاه کار خاوری و سایر مفسدان اقتصادی رو که با سواستفاده از روابط دیپلماتیک ایران و کانادا به این کشور فرار می کنند را تمام نمی کند تا درس عبرتی برای کسانی باشد که به فکر فرار از کشورند….
0
0