۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۶۷۴۵۹۴

داستان انقلاب

داستان انقلاب
مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «داستان انقلاب»، نوشته محمد ستاری وفایی را به مناسبت چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «داستان انقلاب»، نوشته محمد ستاری وفایی را به مناسبت چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

کتاب داستان انقلاب نوشته محمد ستاری وفایی است. این کتاب روایت بخشی از تاریخ ایران است. تاریخی که به مهم‌ترین بخش تاریخ معاصر ایران تبدیل شد. انقلاب اسلامی در پرتو اتفاقاتی که رقم زد سرنوشت ایران و ایرانی را تغییر داد به طوری که نسل امروز هم همچنان این تغییرات را حس می‌کند.

ویژگی اثر

کتاب دارای هفت فصل و به‌صورت رمان داستانی است که وقایع کشور را از 1320 تا 1357 دنبال می‌کند.

قلم روان و جذاب را می‌توان از دیگر ویژگی کتاب دانست که خواننده را با خود همراه می‌کند. خواندن کتاب داستان انقلاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم.

برشی از کتاب

در صفحه 13 کتاب در بخشی از کتاب نویسنده خواننده را به خواندن داستانی از حوادث جنگ جهانی دوم مهمان می‌کند و در ادامه چنین می‌نویسد:

یک سال قبل از حمله برق‌آسای هیتلر به کشورهای لهستان، فرانسه، بلژیک و هلند، و پیروزی‌های سریع ارتش آلمان که تا مرز شوروی ادامه یافت، فن ریبن تروپ، وزیر امور خارجه آلمان، با مولوتف، وزیر امور خارجه شوروی، با تشریفات کامل و تبلیغات شدید در مسکو پیمان عدم‌تعرض امضا کردند؛ ولی به‌رغم آن در ژوئن ۱۹۴۰ دولت آلمان به‌فرمان هیتلر این عهدنامه را زیر پا نهاد و با تجهیزات کامل و آخرین سلاح‌ها خصوصاً با نیروی هوایی کارآمد به‌ فرماندهی مارشال گورینگ به خاک اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد و به‌طور برق‌آسا به دروازه هایلنین‌گراد و مسکو رسید. مردم جهان غالباً شکست روس‌ها را محرز می‌دانستند و بر اثر تبلیغات گوبلز، وزیر اطلاعات آلمان، چنین تصور می‌کردند که هیتلر اشتباهات ناپلئون را مرتکب نخواهد شد و قبل از فرارسیدن زمستان سخت روسیه، شاهد شکست شوروی خواهند بود.

رضاخان با شروع جنگ جهانی دوم، به پیشرفت آلمانی‌ها امیدوار بود و با انگلیس و شوروی، سیاست کج‌دارومریز می‌کرد، یعنی لحظه‌شماری می‌کرد که آلمان در جنگ پیروز شود. آلمان در ۳۰ تیر (۲۲ ژوئن ۱۹۴۱) امسال به شوروی حمله کرد. در نتیجه این حمله، میلیون‌ها سرباز روسی کشته و اسیر شدند و پیشرفت آلمانی‌ها تا قلب روسیه، شهرهای بزرگ شوروی مثل مسکو، استالین‌گراد و لنین‌گراد را به خطر انداخت. اگر آلمان روسیه را شکست می‌داد، جنگ را برده بود و ایران خواهی‌نخواهی تسلیم می‌شد.

با شرایط پیش‌آمده اکثریت مردم ایران از پیروزی‌های آلمان در خاک شوروی احساس شادی می‌کردند. دلیل این سرور و شادی یک مقدار بابت ظلم و ستمی بود که طی قرون گذشته از همسایه شمالی دیده بودند و عامل دوم، نفرتی بود که قاطبه ملت از رژیم کمونیسم داشتند و هیتلر را رهبری می‌دانستند که این خطر را رفع می‌کند و طبیعی است که هیجان‌زده هر شب ساعت هشت‌ونیم پای رادیو به صدای برلین گوش فرادهند؛ ولی معلوم نیست جرم بی‌خدا بودن در نزد اسلام بیشتر از نژادپرست‌ بودن باشد.

شاید بتوان با فرد بی‌خدا در کنار هم زندگی کرد ولی معلوم نیست با نژادپرست هم می‌توان در کنار هم زندگی کرد یا نه. معمولاً نژادپرستان غیر از خودشان با کس دیگری نمی‌توانند زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و باید به این موضوع نیز توجه داشت.

مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «داستان انقلاب»، نوشته محمد ستاری وفایی را به مناسبت چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی را در 486 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 40000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا ارسال نام کتاب به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ اقدام یا به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل کنند./826/

ارسال نظرات