۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۷۴۵۹۸

بی‌نام پدر

بی‌نام پدر
موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب «بی‌نام پدر» نوشته سید میثم موسویان را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب «بی‌نام پدر» نوشته سید میثم موسویان را روانه بازار نشر کرده است.

داستان زندگی یکی از بدنام‌ترین و فاسدترین تیمسارهای رژیم شاهنشاهی است. کسی که عامل مستقیم انگلیس، مؤسس انجمن بهایی، عامل سرکوب کردها و قاچاق مواد مخدر در سراسر ایران است. یکی از شخصیت‌های کتاب او را «یک اژدها» می‌داند و شخصیتی دیگر او را فاسق و کافر معرفی می‌کند.

ساختار کتاب

کتاب دارای 17 بخش داستانی می‌باشد و در دو برهه زمانی و در سه خط داستانی در هم تنیده روایت می‌شود. در ابتدا، داستان تیمسار که برای سرکوبی غائله کردها به کردستان فرستاده شده و ماجرای ازدواجش با دختری کرد روایت می‌شود در ادامه داستان ماجرای فرزندش که از وجود تیمسار بی‌خبر است روایت می‌شود و این روایت‌ها در نقطه‌ای طلایی به هم می‌رسند و مخاطب را شگفت‌زده می‌کنند.

ویژگی اثر

«بی‌نام پدر» رمانی است جذاب و پرکشش که اگر دست بگیرید شما را به درون جهانش می‌کشد و درگیرتان می‌کند. هم عاشقانه است هم برشی از تاریخ معاصر را بازگو می‌کند هم معما و گره دارد، هم از ظالم می‌گوید هم از مظلوم و یک چالش جدی را با جذابیت به مخاطب منتقل می‌کند.

نویسنده در پی آن است که در بستر داستانی جذاب و رخدادهای پرکشش، عمق خباثت بالقوه یک فرد را به تصویر بکشد همچنین تصویری از رجال نظام طاغوت و ابعاد زندگی آن‌ها را نمایش دهد، از سوی دیگر نیشتری به خود انسانی هر فرد باشد و نمایشی از ظرفیت بالقوه پلید و نفسانیات هر آدمی را به وی نشان دهد.

برشی از کتاب

در صفحه 129 کتاب قسمتی از داستان را با عنوان «اصل و نسب من (دوم)» چنین می‌خوانیم:

من از همان بچگی بوهایی برده بودم. جای خیلی خوبی بود، محوطه زندی‌ها، درست رو به روی مسجد آقاجانی بیگ، پایین‌تر از امامزاده یحیی، بعد هم سرتاسر باغ تا چشم کار می‌کرد...

طبیعتی سرسبز و خوشگل از درخت‌های بلند راجی، خانه‌های مداد آرامگاه بوعلی، استخر مکارچی، کشاورزهای زمین‌های سنگ شیر آن دورترها بود از باغ درخشان، دیوارهای بزرگ باغ آمریکایی‌ها، پرچم شیر و خورشید و سربازخانه انگلیسی‌ها. خیلی هم دراندشت، خانه حاج اسد الله بهترین جا برای اینکه یکی بخواهد کپی برابر اصل یک بچه آدم زندگی کند و کاسبی کند و زن بگیرد... خانه‌ای با ارسی‌ها و پنجره‌هایی عتیقه، یک حوض خوشگل وسط حیاطش، یک انباری به بزرگی یک پادگان زیرش، پر از هر چیزی که به فکر آدم بیاید... باید چرخی توی یک چنین انبار خوشگلی زد تا آدم متوجه بشود چه می‌گویم. همه جور جنسی، از هر رنگی، هر عطر و بویی و هرمزهای ترسناک است.

موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب «بی‌نام پدر» نوشته سید میثم موسویان را در 270 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 40000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خ معلم، پاساژ ناشران و یا بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران، انتشارات کتاب جمکران مراجعه و یا با شماره ۳۷۸۴۲۱۳۱-۰۲۵ تماس حاصل نمایند./826/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
United States
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
برای خرید کتاب بی نام پدر از سایت کتاب قم با تخفیف می توانید اقدام کنید
0
0