۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۷۴۷۱۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

پیوند جوان و مسجد، عامل مهمی در تحکیم بنیان اخلاقی جوانان است

پیوند جوان و مسجد، عامل مهمی در تحکیم بنیان اخلاقی جوانان است
مازندران - امام جمعه ساری، مسجد را بهترین مکان برای تحقق تربیت دینی دانست و گفت: باید بکوشیم تا با پیوند جوان و مسجد در تحکیم بنیان اخلاقی جوانان نقش ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک فرا رسیدن حلول ماه رجب، این ماه را فرصتی برای بهره مندی از رحمت و واسعه الهی دانست و گفت: باید از ظرفیت بالای معنوی این ماه با فضیلت در جهت تزکیه نفس بهره گیریم.

وی، ماه رجب را فرصت مغتنمی برای نزدیک شدن به خداوند متعال دانست و افزود: خداوند متعال در این ماه با فضیلت درهای رحمت را به روی بندگان خود گشوده است و نباید از این فرصت طلایی غافل شویم.

امام جمعه ساری ادامه داد: رسیدن انسان به رحمت الهی یکی از فلسفه های خلقت است و تقوا، استغفار، گوش فرا دادن به قرآن راه های رسیدن به رحمت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به حضور پرشور مردم در راهپیمایی خودرویی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: مردم وفادار و با بصیرت کشورمان نشان دادند آرمان ها و ارزش های انقلاب همچنان زنده و پویا است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که شیوه حضور مردم، راهپیمایی 22 بهمن امسال متفاوت تر از سال های گذشته نشان داد، خاطرنشان کرد: این ملت همیشه در صحنه بار دیگر ثابت کردند در خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام اسلامی حاضر هستند.

وی با اشاره به این که دشمنان از ماه ها پیش تلاش کردند تا به هر طریقی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال بکاهند، تصریح کرد: اما این مردم با بصیرت و انقلابی با شیوه ای متفاوت در راهپیمایی 22 بهمن حاضر شدند و نشان دادند در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی همواره حاضر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی علیرغم همه توطئه ها و نقشه های دشمنان در 42 سال اخیر همچنان با قدرت به راه خود ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی نمی تواند مانع حرکت انقلاب شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ملت بزرگ ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همواره مورد هجمه های بسیاری از سوی دشمنان بودند، تصریح کرد: بصیرت و روحیه انقلابی این مردم بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی را خنثی و به این ملت عزت و عظمت وصف ناپذیری بخشیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مهم مسجد در رشد و تعالی دینی جامعه به ویژه نسل جوان اشاره کرد و گفت: مسجد بهترین مکان برای تحقق تربیت دینی است و باید بکوشیم تا با پیوند جوان و مسجد در تحکیم بنیان اخلاقی جوانان نقش ایفا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که کارکردهای مهم مساجد نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، افزود: باید کمیته امور جوانان ذیل نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران تشکیل شود تا از ظرفیت جوانان در امور مختلف از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره گیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به به صدا درآمدن آژیر خطر موج چهارم کرونا در کشور بر ضرورت فرهنگ سازی به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی عموم جامعه تأکید کرد./950/پ210/ب1

ارسال نظرات