۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۶۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

ماه رجب، آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی است

ماه رجب، آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی است
مازندران - حجت الاسلام شکریان، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و دینی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، گفت: ماه رجب حاوی ارزش های معنوی و الهی است و آغاز بهار تکامل و تعالی روح است و از این ماه باید به بهترین شکل ممکن برای تعالی بهره گرفت.
 
وی بر ضرورت بهره گیری معنوی از ماه رجب تأکید کرد و افزود: ماه رجب یکی از پرفضیلت ترین ماه های سال است به طوری که پروردگار این ماه را در میان بهترین ماه ها معرفی کرده است.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که استجابت دعا در این ماه با ذکر و نماز های خاص ممکن می شود، خاطرنشان کرد: در ماه رجب رحمت گسترده الهی بر بندگانش ساری و جاری می شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان های مؤمن و متقی در این ماه با فضیلت مستوجب رضوان بزرگ الهی قرار خواهند گرفت، ادامه داد: این ماه های ارزشمند بهترین فرصت برای خانه تکانی درون است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اعتکاف یکی از برنامه های ارزشمند ماه رجب است، گفت: مهم تر و ارزشمند تر از این برنامه معنوی، روزه گرفتن در این ماه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام شکریان، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و تصریح کرد: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه رجب ماه نزول رحمت الهی است، ادامه داد: این ماه با فضیلت ماهی است که به فرموده پیامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامی است.
 
وی با اشاره به وِیژگی های بسیار ممتاز این ماه برای مومنان و مسلمانان جهان، اظهار داشت:  ماه رجب ماه دعا و نیایش، خودسازی، نماز و استغفار و آمرزش، ماه زیارت و دیدار اولیای الهی و ماه تهذیب اخلاق و رفتار  و ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و ماه مبارکی است که به فرموده پیامبر اکرم(ص) ماه استغفار امت اسلامی است.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به این که ماه رجب مقدمه ای برای ورود به ماه شعبان و رمضان است، افزود: ماه رجب دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است و این ذکرها و توسل‌ها در این ماه در واقع آمادگی انسان را برای ورود به ماه مبارک رمضان حائز اهمیت خواهد کرد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ماه رجب را فرصت بسیار ارزشمند برای عمق بخشیدن به باورهای دینی و اعتقادی دانست و تصریح کرد: ماه رجب بهار خودسازی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی برای مؤمنان است و باید از این فرصت گرانبها برای تکامل و تعالی روح بهره گرفت./950/
ارسال نظرات