۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۷۴۸۳۴

مجموعه ادب حضور(ویژه ۳ ماه رجب، شعبان، رمضان)

مجموعه ادب حضور(ویژه ۳ ماه رجب، شعبان، رمضان)
انتشارات فردافر مجموعه ادب حضور 3 جلدی(ویژه ۳ ماه رجب، شعبان، رمضان)، نوشته محمدتقی فیاض بخش، را به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا انتشارات فردافر مجموعه ادب حضور 3 جلدی(ویژه ۳ ماه رجب، شعبان، رمضان)، نوشته محمدتقی فیاض بخش، را به چاپ رسانده است.

این مجموعه، یک مجموعه ۳جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‌ترین ‏ایّام سال در نزد اهل معنا می پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع)، فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شده‏‌اند. این ایّام عبارتند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان.

ویژگی های اثر

در مجموعه ۳جلدی ادب حضور عصاره دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی پیرامون این اوقات، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره) آمده است. این مجموعه ممتاز و منحصر بفرد است؛ زیرا استاد فیاض‌بخش در آن برخی ظرایف و لطایفی را گرد آورده‌اند که خود مستقیماً و سینه به سینه از محضر اساتید اخلاق و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور(ره) دریافت نموده‌اند و لذا بسیاری مطالب آن در کتب مشابه ذکر نشده.

همچنین در تالیف این اثر، دو کتاب گرانقدر «المراقبات» نوشته استاد بزرگ اخلاق و عرفان، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و «اقبال الاعمال» نوشته عالم و عارف نامی، جناب سید بن طاووس، بیش از سایر منابع مورد استفاده قرار گرفته؛ که این نیز به توصیه اساتید این مکتب تربیتی است.

جلد اول: اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب اعتکاف

جلد دوم: اسرار ماه شعبان

جلد سوم: اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم/826/

ارسال نظرات