۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۴۸۶۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جامعه مذهبی خراسان شمالی حرمت‌شکنی ساحت اهل‌بیت را بر نمی‌تابد

جامعه مذهبی خراسان شمالی حرمت‌شکنی ساحت اهل‌بیت را بر نمی‌تابد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به حرمت‌شکنی سالگرد شهادت امام هادی (ع) در جشنواره بازی‌های محلی، گفت: جامعه ما این‌گونه حرمت‌شکنی‌ها را برن می‌تابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم اختتامیه جشنواره خدمت رضوی استان، با اشاره به اجر و قرب خدمت در راستای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه، خطاب به فعالان این عرصه، اظهار کرد: هر کاری که برای ترویج و تبیین بیش از پیش فرهنگ رضوی انجام دهید، بدون شک امام رضا (ع) بی‌پاسخ نمی‌گذارد؛ زیرا شاید ما انسان‌ها نمک‌نشناس باشیم ولی امکان ندارد کسی برای اهل‌بیت (ع) قدمی بردارد و این بزرگواران آن را فراموش کنند.

وی در ادامه با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ابزار و زبان هنر برای ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی، اضافه کرد: ترویج فرهنگ رضوی در جامعه با استفاده از ابزارهای مختلف هنری می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته و منشأ خیروبرکت باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر یک پیام در قالب هنر ارائه شود هم ماندگار شده و هم تأثیرگذاری آن بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل می‌بینیم فیلم‌هایی مانند حضرت یوسف (ع)، فیلم امام علی (ع)، مختارنامه و ... تأثیر زیادی داشتند و توانستند مفاهیم دینی را به‌خوبی انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هنر در خدمت فرهنگ دینی و عقل و منطق قرار گیرد می‌تواند تأثیرگذاری مثبت شگرفی در حوزه معنویت و اخلاق داشته باشد؛ اما از سوی دیگر اگر همین هنر در خدمت شهوت و استکبار باشد تأثیر منفی مخربی خواهد داشت، همان‌گونه که الآن شاهد تولید چنین آثار هنری مسمومی در جهان غرب هستیم.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرمت‌شکنی سالگرد شهادت امام هادی (ع) در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی، اظهار کرد: اینکه متولیان برگزاری این جشنواره ادعا کنند نسبت به روز شهادت و تاریخ قمری جهل داشته‌اند، به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

وی افزود: زمانی که فردی در روستایی یا در حاشیه شهر هم‌زمان با ایام عزا جشن می‌گیرد و می‌گوید از روز شهادت اطلاع نداشتم شاید بتوان عذر او را پذیرفت؛ اما وقتی کسی در نظام اسلامی مسؤول است دیگر این توجیهات از جانب او پذیرفتنی نیست؛ چراکه مسؤول و متولی در نظام اسلامی باید در برنامه‌ریزی‌های خود تقویم دینی در دست داشته باشد و مناسبت‌ها و موقعیت‌های جامعه را درک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به متولیان این جشنواره گفت: زمانی که برای برگزاری این مراسم برنامه‌ریزی می‌کردید بدون شک تقویم و تاریخ روزها را نگاه کرده‌اید و اکنون حتی اگر ادعای جهل شما راست باشد باز هم قابل‌پذیرش نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: باید دقت بیشتری در این حوزه صورت گیرد؛ چراکه مردم و جامعه ما مذهبی هستند و این‌گونه حرمت‌شکنی‌ها را برنمی‌تابند.

گفتنی است، جشنواره بازی های بومی و محلی خراسان شمالی با عنوان «دا» روز گذشته در حالی همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) برگزار شد که با حرمت شکنی همراه بود. بدسلیقگی محض در زمان برگزاری یک جشنواره در روز شهادت، از یک طرف و برپایی برنامه «رقص محلی» در آن از طرف دیگر، اوج حرمت شکنی را به نمایش گذاشت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات