۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۷۴۹۶۹

فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران

فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران
فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران منتشر شد.
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران منتشر شد.

عبید رستمی افزود: هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های و با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهاد‌های نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌شود.

رستمی گفت: این طرح بـرای نخسـتین بـار در ۱۳۹۳ از سـوی معاونـت امـور فرهنگـی وزارت فرهنـگ و ارشـاد اسلامی در سراسـر ایـران بـرای ترویج کتاب‌خوانی برگـزار شـد و از آن سـال بـه بعد بـه خاطر اسـتقبال خوبی کـه از این طرح شـد و همچنیـن برآوردهـای مثبت کارشناسـان از آن، به صورت سـالانه برگزار می‌شود.

وی افزود: در شش دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهر‌های اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷) و یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته­ اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند.

رستمی گفت: ایـن برنامه، طرحی ملی و بومی اسـت و بر اسـاس اقتضائات کشـومان برنامه‌ریزی و اجراشـده اسـت و در هرسـال یـک شـهر به‌عنوان پایتخـت کتـاب از بیـن شـهر‌های نامـزد انتخـاب و معرفـی می­شود.

وی افزود: ایـن انتخـاب اگرچه بـا محوریـت کتاب انجـام می‌شود، امـا برنامه‌ای اسـت کـه در آن مشارکت‌جویی، تمرکززدایـی، توجـه به‌نظام برنامه‌ریزی و تدویـن برنامه‌های بلندمدت فرهنگـی نیز در سـطوح محلی تمرین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: برنامه‌های هر شهر در زمینه ترویج کتاب‌خوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

وی گفت: شهر‌های متقاضی شرکت در این برنامه باید مدارک لازم را تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰از دو روش زیر به دبیرخانه ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب ارسال کنند.

اول از طریق پست به دبیرخانه مرکزی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به نشانی: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره۷، ساختمان فجر، طبقه۵، کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ ارسال کنند.

استفاده از سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس bookpromotion.ir و تکمیل فرم شرکت در هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران./826/
ارسال نظرات