۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۰۵۳

چاپ سوم کتاب کامبوزیا

چاپ سوم کتاب کامبوزیا
کتاب کامبوزیا با موضوع زندگی امیر توکل کامبوزیا از مبارزان دوره انقلاب اسلامی به چاپ سوم رسید.
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب کامبوزیا با موضوع زندگی امیر توکل کامبوزیا از مبارزان دوره انقلاب اسلامی به چاپ سوم رسید.
 
آقای محسن عمادی رئیس مؤسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در مصاحبه ای با اعلام این خبر افزود: شهید امیر توکل کامبوزیا از جمله مبارزانی بود که از دوره رضا خان علیه استبداد طاغوت به فعالیت‌های انقلابی می‌پرداخت و سرانجام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسید.
 
وی بیان داشت: این مبارز انقلابی با کلنل محمد تقی خان پسیان همراه بود و در کنار فعالیت‌های سیاسی در زمینه‌های علمی هم پیشتاز بود.

آقای عمادی گفت: وی به هفت زبان تسلط داشت، قرآن کریم را به صورت کامل حفظ بود و در دانشگاه به تدریس زمین شناسی می‌پرداخت. کامبوزیا بعد از اخراج از دانشگاه به منطقه زاهدان رفت و در آن جا به تأسیس کتابخانه و آموزش و امور عمرانی پرداخت.

رئیس مؤسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: ایشان با همه مطالعه‌هایی که داشتند به این نتیجه رسیدند ریشه مشکلات بشر در کلمه «صهیونیست» خلاصه می‌شود و به همین مناسبت، کتابی در ۹۰۰ صفحه نوشت که همین موضوع باعث شد ساواک به او حساس شود و سرانجام او را در کتابخانه اش مسموم کردند و به شهادت رساندند.
 
وی افزود: کتابخانه کامبوزیا هم اکنون در زاهدان وجود دارد و فرزندان ایشان به کار‌های ترویجی می‌پردازند.
 
کتاب کامبوزیا در ۱۴۴ صفحه و در قطع پالتویی منتشر شده است.
 
انتشارات شهید هادی پیش از این کتاب‌های پرمخاطبی با موضوع‌های دینی و در زمینه زندگی شهدا منتشر کرده است که شاخص‌ترین آن‌ها کتاب‌های «زندگی شهید هادی» و «سه دقیقه در قیامت» است که پارسال منتشر شدند./826/
ارسال نظرات