۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۷۵۰۸۹
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

برای درهم شکستن توطئه های تفرقه افکنانه دشمن، نیازمند «جهاد تقریبی» هستیم

برای درهم شکستن توطئه های تفرقه افکنانه دشمن، نیازمند «جهاد تقریبی» هستیم
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: برای در هم شکستن دسیسه ها و توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان جهان اسلام، نیازمند «جهاد تقریبی» هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: دشمن برای ایجاد تفرقه و دودستگی بهتر بعضا از علمای شیعی و سنی در شبکه ها و برنامه های ماهواره ای استفاده می کند و با این کار هم با آبروی علما بازی می کند و هم اینکه افکار عمومی را تحریک می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه باید اذعان کرد برخی از روحانیون و علمای شیعی یا سنی تنها نام اسلام را با خود یدک می کشند و عملا در حال تیشه زدن به ریشه اسلام ناب محمدی هستند و کاری که آنان انجام می دهند همان هدف دشمنان یعنی تفرقه و دودستگی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: بنابراین شایسته است که مراکز دینی به ویژه حوزه های دینی اهل سنت و اهل تشیع تقویت و مورد حمایت کامل قرار بگیرند تا این جریانات راه نفوذی نداشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید داشت: متاسفانه برخی از علما و روحانیون از روی جهالت و بی بصیرتی به اعتقادات طرف مقابل توهین و اهانت می کنند که این خلاف اصل اسلام است و مقام معظم رهبری در این باره فتوا داده اند که هرگونه توهین به مقدسات دینی دیگران شرعا حرام است و باید این کلام امام خامنه ای را نصب العین خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار داشت: تاریخ این سرزمین نشان داده است که مردم ایران مردمانی اهل صلح و آرامش بوده اند و همواره با تفرقه و دودستگی در تضاد و مبارزه بوده اند و به عینه می توانیم این ادعا را در میان برادران دینی کشورمان به خوبی مشاهده کنیم که چگونه در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در این میان می توان گفت که در بحث وحدت و برادری بین مذاهب اسلامی، استان کرمانشاه پیشتاز است و شاهد یک وحدت و برادری بسیار زیبا و پسندیده بین برادران اهل سنت و اهل تشیع در این منطقه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه افزود: بنابراین شایسته است که از علمای سنی و شیعه کرمانشاه برای ایجاد این فضای برادری و مسالمت آمیز تشکر و تقدیر داشته باشیم زیرا این وحدت باعث شده است که توطئه های بسیار دشمنان این نظام و اسلام نقش بر آب شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: توانمندسازی روحانیون اهل تسنن و تجهیز آنها به ابزارهای روز از جمله دانش اطلاعاتی و ایجاد ارتباطات در فضای مجازی از برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی می باشد و کارهای بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ابراز داشت: از سوی دیگر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال اجرایی کردن طرح بسیار بزرگی در جهان اسلام است که در قالب این طرح بیش از 18 خدمت به علما و روحانیون جهان اسلام ارائه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تصریح کرد: امروز به عینه شاهد هجمه های سنگین رسانه ای و تبلیغاتی دشمن برای در هم شکستن وحدت در کشور هستیم بنابراین برای پیروزی بر این توطئه تفرقه افکنانه دشمنان نیازمند «جهاد تقریبی» هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در سفر چند روزه ای که به کرمانشاه داشتم از نزدیک شاهد وحدت و برادری مثال زدنی بین مردم اهل سنت و اهل تشیع در این خطه از ایران اسلامی بودیم که این نشان از بصیرت و هوشیاری مردم این استان دارد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات